Astfel, constructia autostrazii Nadlac-Arad si a unui drum de legatura va fi realizata pentru primul lot (22 km) de consortiul romano-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,959 milioane lei, iar lotul al doilea (16,6 km) de compania germana Alpine Bau, pentru 411,48 milioane lei.

Este OFICIAL: Autostrada spre mare nu va fi gata anul acesta. CNADNR a reziliat contractul cu constructorul 

Licitatia pentru Timisoara-Lugoj a fost castigata de asocierea romano-italiana Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o oferta de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) si de asocierea italiana Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o oferta de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, in lungime de peste 25 kilometri.

Autostrada Lugoj-Deva, in lungime de 27,4 kilometri, va fi proiectata si executata tot de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.

Lucrarile pentru autostrada Orastie-Sibiu (82 kilometri) au fost impartite in patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost castigat de compania austriaca Strabag, cu o oferta de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) va fi realizat de companiile Straco Grup din Romania si Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.

Al treilea lot, in lungime de 22 kilometri, a fost castigat de firma italiana Impregilo, valoarea contractului fiind de 604,79 milioane lei, iar ultimul lot (circa 17 kilometri) de asocierea italiano-romano Astaldi-Euroconstruct Trading '98-Astalrom pentru 484,83 milioane lei.

"Ofertantii au la dispozitie zece zile pentru a contesta rezultatele licitatiilor", se arata intr-un comunicat al CNADNR.

Contractele fac parte din Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T) si vor fi finantate de Uniunea Europeana prin Fondul de Coeziune (85%) si de la bugetul de stat (15%).

Durata de proiectare si executie este de 30 de luni, din care 6 luni de proiectare si 24 de luni pentru executie, la care se adauga 24 de luni garantie. Criteriile de atribuire a contractelor au vizat propunerea tehnica (70%) si pretul (30%).

Autostrazile sunt incluse in coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.

Cu toate ca autoritatile au stabilit niste standarde de cost pe constructia de autostrazi, acestea sunt depasite:

Standardele de cost Autostrazi:

Zona  de ses: 3.802.000 euro/km
Zona de deal: 4.980.000 euro/km
Zona de munte: 5.992.000 euro/km

Daca ne uitam acum la valoarea contractelor semnate observam ca pe Lotul 1,de 22,218 km, de pe tronsonul Nadlac-Arad, kilometrul de autostrada costa 4.193.784 euro.
Pe Lotul 2, de 16.664 Km, din acelasi tronson kilometrul costa 6.008.103 euro.

In cazul tronsonului Lugoj-Deva, contructia unui kilometru din cei 27,4 costa 6.047.569 euro.

Pe tronsonul Orastie-Sibiu, cel mai scump de construit este Lotul 4, de 16,105 kilometri. Constructia unui kilometru pe acesta portiune costa, conform contractului, 7.324.795 euro.