Andreea, angajata unei companii din Bucuresti, ajunge sa manance tot mai des in fata calculatorului.

Dureaza doar 10 secunde sa-si comande cu ajutorul unei aplicatii de pe telefonul inteligent. Trebuie sa-si precizeze adresa, sa aleaga un restaurant si sa selecteze ce vrea sa manance.

Alege o pizza, iar telefonul o anunta ca mancarea ii va ajunge la usa cu un curier in 30 de minute - o operatiune simpla, in spatele careia se afla, insa, un sistem complex.

O pizza comandata cu ajutorul smartphone-ului parcurge in medie 2-3 kilometri pana sa ajunga la client. In schimb informatia despre o astfel de comanda calatoreste mai bine de 3.000 de kilometri pana sa se faca livrarea.

Iata explicatia. In acest caz, dupa ce pleaca din telefonul clientului, comanda ajunge in serverul unui call-center aflat tocmai in Varsovia. In Polonia, un operator o transmite fie prin telefon, fie prin mail restaurantului din Bucuresti. Acesta din urma prepara pizza si o trimite clientului.

Cei care raspund de acest sistem au facut chiar si un clasament al mancarii comandate de romani la birou: pe primul loc e pizza, se comanda si mancarea bio, dar si mancarea chinezeasca.