Circuitul turistic a fost organizat de Mareea Travel, dar transportul efectiv a fost facut de Gregory Tour, proprietarul autocarului.

Potrivit legii, orice firma de transport turistic este obligata sa aiba o asigurare de raspundere civila internationala atunci cand circula in strainatate. Suplimentar, ar mai putea avea o asigurarea facultativa pentru pasagri si bagajele lor. Rezultatele anchetei in derulare vor lamuri cite asigurari au fost incheiatae de Gregory Tour.

"Fara toate documentele in regula, nu pot sa iasa din tara. In contractul dintre firma noastra si Gregory Tour era prevazut ca ei sunt obilgati sa asigure", sustine Marius Usturoiu, directorul Mareea Travel.

Pentru ca este vorba despre un autocar, asigurarea ar trebui sa includa si o polita CASCO. Potrivit informatiilor de pana in acest moment, transportatorul, adica firma care detinea autocarul, are toate aceste acte in regula. "Ambele firme sunt firme cu traditie, foarte serioase, una are 12 ani pe piata, cealalta 8, si nu au avut pana acum niciun incident", precizeaza Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al ANAT.

Nu se stie, insa, daca turistii aveau asigurari, medicale sau de calatorie, pentru ca acest tip de polita este facultativa.

Circuitul turistic pe care s-a produs nenorocirea costa 459 de euro/pers (pret de catalog) si ar fi trebuit sa dureze 10 zile. Din pacate, in a doua zi dupa plecarea spre Muntenegru s-a intamplat nenorocirea. Defileu LIM-Tara era considerat in acest pachet o atractie a excursiei, datorita peisajelor abrupte spectaculoase din prapastia considerata al doilea defileu din lume dupa marime si spectaculozitate dupa Marele Canion din Arizona.