Peste 200 de marci (A220) prezinta 130 de modele noi si 900 de masini cu diverse motorizari, echipari sau tuning-uri. Numarul de vizitatori este estimat la 700.000 in doua saptamani de trafic.

10.000 de jurnalisti din toate mediile de expunere au alocate primele doua zile, marti si miercuri, apoi salonul se deschide pentru tot publicul.  

Palexpo (centrul expozitional din Geneva) este deschis in timpul salonului de luni pana vineri, de la 10 dimineata la 8 seara, iar sambata si duminica de la 9 dimineata la 7 seara. 

Un bilet pentru adulti costa 16 franci elvetieni, copiii intre 6 si 16 ani si pensionarii platesc 9 franci pe acces, iar cei care sunt in grupuri mai mari de 20 de persoane platesc 11 franci pe un bilet. Vizitarea dupa ora 16:00 este redusa cu 50% pentru cei care iau bilete de pe site.   

Pana acum stim ca Dacia vine cu o editie aniversara pe toate modelele. S-au facut 10 ani de la reunirea grupului Renault cu Dacia. Editie speciala inseamna un albastru specific marcii noastre, culoare speciala exterioara si pe anumite elemente dinauntru – cum ar fi covorasele.

Supermasinile si SUV-urile vor straluci la editia din acest an a salonului auto de la Geneva alaturi de modelele de serie, pe fondul cresterii rapide a pietei de vehicule SUV/crossover.

Ferrari, Audi si Aston Martin se afla intre bandurile care vor prezenta automobile sport de inalta performanta, in timp ce Renault, Honda, Hyundai si Infiniti vin cu modele care tintesc cumparatorii de crossovere care cel mai probabil nu vor iesi niciodata offroad.

Audi va veni cu a doua generatie a automobilului R8, versiune cu motor V10, cel mai puternic si rapid bolid de serie al companiei, care poate accelera de la 0 la 100 de kilomettri pe ora in 3,2 secunde si poate atinge o viteza maxima de 330 km/h. Audi aduce totodata si unul dintre cele mai spectaculoase concepte, Prologue, pe care unii il vad urmatorul pas in gama – A9.

Kadjar este modelul pe care Renault il aduce la Geneva – un SUV capabil, un 4x4 corpolent si elegant, cu o dinamica optimizata pentru teren dificil. 

Cel mai puternic offroader va fi un G Klasse, 4x4, completat de nemti cu prenumele “la puterea a doua”. Tot Germania aduce la salon niste premiere foarte importante: Passat Alltrack, Passat CC Concept, Skoda Superb si Opel Karl (noul Agila). 

Mercedes inchide lista cu Pullman sau noul Maybach adevarat, o limuzina enorma, ultraluxoasa si puternica.

In clasa exclusiv sport, Ferrari, Aston Martin si Lamborghini vor avea cel mai mare trafic la standuri. 488 GTB, Vulcan si Aventador SV (SuperVeloce) sunt cele trei modele exceptionale care au peste 600 de cai putere si costa de la 250.000 de euro in sus. Tot in liga asta intra si McLaren 675LT. 

Asa cum Mercedes a inchis lista cu Pullman, asa inchide acest capitol si Bugatti Finale, o editie speciala a Veyron-ului.

Conceptele fabuloase, care nu au neaparat un viitor cert – asa cum, de pilda, are Passat CC Concept - sunt un obiectiv important pentru toata lumea la saloanele auto.

Rinspeed (Elvetia) si EDAG (Germania) aduc la Geneva niste masini (Budii si Light 3D) care deocamdata nu pot circula decat de la un salon la altul. Budii este o masina autonoma “extraterestra”, care deprinde stilul de mers al soferului si obiceiurile lui de transport (locuri in care merge, ore la care pleaca). Light 3D este prima masina scoasa la o imprimanta 3D, din materiale ultrausoare. 

Salonul Auto de la Geneva 2015 este deschis din 5 pana in 15 martie.

Cele mai importante masini lansate sunt duminica, la ProMotor, de la 10.00 pe Sport.ro.