Dupa masinile indigene, VW-urile se vand cel mai bine in China - o piata de 18 mil. masini mici in 2013. Anul trecut, concernul german a fost pe primul loc in China (3.2 mil. masini vandute) dupa 10 ani de lupta cu General Motors. 

Chiar daca nu este o piata importanta pentru masini mici si rapide, nemtii respecta clientii din Asia si au mutat o parte din lansarile importante in acea zona.

R 400 a fost lansat anul acesta la Beijing, un proiect important Volkswagen si mult peste GTI - ul scos la fiecare generatie Golf sau R-ul scos in editie limitata. 

Asa cum spune si cea mai importanta parte din nume, masina are 400 de cai putere. Motorul este acelasi de pe GTI-ul de 230 de cai sau de pe "R"-ul de 300 de cai, dar ultraupgradat (2 litri, turbo). Nemtii spun ca "suta la ora" e atinsa in sub 4 secunde, poate undeva la 3.5 secunde.

Viteza maxima e limitata intre 280 si 300 km/h. Spoilerul este din carbon, o talie mai joasa si masina este cu totul foarte agresiva.