Continental este unul dintre liderii pietei de anvelope dedicate automobilelor de pasageri si camioanelor usoare din Europa si al patrulea producator de anvelope dedicate automobilelor de pasageri, la nivel international. Un motiv suficient pentru ca reprezentantii din Hanovra sa demonstreze an de an statutul pe care il detine tehnologia Continental, in cadrul Show-ului Auto din Geneva.  

La cel de-al 84-lea Show Auto, recent finalizat, a fost prezentata o gama variata de produse, de la cele mai sensibile pana la cele cu performante de-a dreptul extraordinare. Iar Continental poate oferi anvelope potrivite pentru cele mai multe dintre acestea.

Siguranta si rezistenta, punctele forte ale anvelopelor Continental 

Functionalitatile definitorii ale anvelopelor de vara ultramoderne, care detin cea mai avansata tehnologie din Hanovra. In termeni generali, calitatea este definita de o serie de parametri: in special distanta mica de franare, protectie impotriva alunecarii pe carosabil umed, raspuns precis al directiei, aderenta mare la virare, tractiune puternica si caracteristici de manevrabilitate intuitive. Acestea reprezinta cerinte de top, care pot fi satisfacute (in special pe carosabil ud), dupa o investitie considerabila in cercetare, dezvoltare, evaluare si productie. 

Putem identifica doua trenduri mai importante, care s-au conturat recent, in piata. Pe de-o parte, automobilele din categoria compacte care detin un echipament puternic al motorului necesita si anvelope care sa fie aprobate pentru viteze mai mari. Pe de alta parte, soferii, care se confrunta cu o crestere continua a pretului carburantului, acorda din ce in ce mai multa atentie solutiilor de eficientizare a costului anvelopelor, cu rezistenta la rulare redusa.

Aceasta nu este o situatie usoara pentru producatorii de anvelope, intrucat vitezele ridicate necesita performante imbunatatite de franare, mai ales pe carosabil ud. Iar dezvoltatorii se confrunta, in mod frecvent, cu scopuri fundamental conflictuale, pentru ca modificarile de design realizate pentru a beneficia de caracteristici de franare bune pe carosabil ud duc la o rezistenta la rulare scazuta. Si reciproca este valabila.

Insa aceasta situatie reprezinta o balanta pe care cei din Hanovra o stapanesc destul de bine, dat fiind ca focusul brandului Continental a fost intotdeauna acela de a optimiza toate caracteristicile relevante din punct de vedere al sigurantei si, simultan, acela de a minimiza rezistenta la rulare.

Anvelope de vara premium destinate tuturor claselor de automobile de pasageri  

ContiEcoContact 5, modelul actual pentru clasa automobilelor compacte si a celor de dimensiuni mici si mijloci, a cunoscut dezvoltari suplimentare, aproape revolutionare, comparativ cu modelul precedent. Mai exact: o dezvoltare total noua a carcasei, a componentelor, conturului anvelopelor si a designului benzii de rulare. Toate acestea au determinat reducerea drastica a rezistentei la rulare,  o scadere a consumului de carburant cu peste 20%, alaturi de o siguranta mai mare la franare si distante de franare micsorate, atat pe carosabil uscat, cat si pe carosabil ud. In acelasi timp, kilometrajul a fost imbunatatit cu o rata impresionanta de 12%. Astfel, un automobil care foloseste Anvelopele ContiEcoContact 5 consuma cu 3% mai putin carburant decat acelasi automobil care detine anvelope standard.

Anvelopa ContiEcoContact 5 a obtinut totodata aprobarea pentru viteze de pana la 300 km/h si satisface astfel nevoia consumatorilor, pentru viteze considerabil mai mari, pentru aproximativ toate segmentele de automobile. 

ContiPremiumContact 5 – anvelopa standard dedicata automobilelor din clasa compact si clasa de lux – a obtinut si ea aprobarea pentru vitezele mai sus amintite. Acest model asigura distante de franare micsorate pe carosabil uscat si ud, rezistenta la rulare mica, performanta crescuta a kilometrajului, manevrabilitate precisa si confort superior la condus.

Pentru automobilele sport si SUV-uri, Continental a dezvoltat ContiSportContact5 alaturi de ContiSportContact5 SUV. Cu ajutorul unor cercetari complexe si a unor teste extinse, distantele de franare ale automobilelor, pe carosabil ud si uscat au fost reduse considerabil. In plus, rezistenta la rulare a fost micsorata, iar performanta kilometrajului a fost imbunatatita. Acest lucru a fost posibil datorita dezvoltarii unei componente speciale ce permite transferul maximizat de forte la franare si in acelasi timp ofera rezistenta scazuta la rulare, in conditii normale de condus.  Pentru a face posibil acest lucru, amestecul special de cauciuc, cunoscut sub numele de compus BlackChilli tine cont de diferitele vibratii ale anvelopei. Aceste anvelope au obtinut, de asemenea, aprobarea pentru viteza de 300 km/h. 

Un design mai sport decat anvelopele ContiSportContact5 si ContiSportContact5 SUV il detin anvelopele ContiSportContact 5 P, destinate automobilelor ce au un motor cu performante ridicate. Anvelopa destinata automobilelor de pasageri puternice, cu tractiune pe spate si marimi diferite ale anvelopelor pe fata si spate detine avantaje importante in termeni de acceleratie, franare si manevrabilitate

De asemenea, pentru masini sport cu putere crescuta si tractiune pe fata este disponibila o gama extinsa de anvelope Continental.