Apple a angajat mai multe sute de specialisti in cadrul proiectului numit "Titan", prin care ar urma sa intre in competitie cu producatorul de masini electrice Tesla, scrie The Wall Street Journal. Modelul pe care echipa Apple il are in vedere este un minivan, a declarat una dintre surse, potrivit Mediafax.

Atat Tesla, cat si General Motors vizeaza lansarea in 2017 a unor masini electrice care sa ruleze mai mult de 200 de mile la o incarcare si care sa coste sub 40.000 de dolari. 

Echipa care lucreaza la construirea unei masini electrice sub brandul Apple este alcatuita din 200 de membri, compania cautand in continuare experti in robotica si productia de baterii, potrivit surselor Bloomberg. 

Specialistii din industria auto estimeaza ca un producator cu experienta in domeniu are nevoie de o perioada de 5-7 ani pentru a crea un nou model de automobil. 

"Daca incepi de la zero, vorbim probabil de aproximativ zece ani. Un automobil presupune un dispozitiv tehnologic foarte complex", a declarat Dennis Virag, presedinte al Automotive Consulting Group. 

La inceputul lunii februarie, producatorul american de baterii A123 Systems a dat in judecata gigantul IT pentru ca a initiat "o campanie agresiva" pentru a-i convinge specialistii sa se angajaze la Apple.  A123 a indicat ca cinci dintre angajatii sai au plecat deja la Apple si ca, in plus, compania americana a incercat sa atraga experti in productia de baterii de la LG Chem, Samsung Electronics, Panasonic, Toshiba si Johnson Controls. 

"Apple dezvolta in prezent o divizie de baterii pentru a concura pe acealsi sector precum A123", se arata in plangerea inaintata unei instante judecatoresti din SUA de catre A123. 

De asemenea, Elon Musk, directorul executiv general al Tesla, a declarat ca Apple incearca sa-i atraga angajatii, oferindu-le bonusuri la semnatura in valoare de 250.000 de dolari si cresteri salariale de 60% fata de castigurile de la Tesla. 

Industria producatoare de masini presupune investitii majore, costurile unei uzine de productie putand urca pana la peste 1 miliard de dolari. In aceste conditii, Elon Musk, directorul executiv al producatorului de masini electrice Tesla, a declarat anul trecut ca este "foarte dificil" sa creezi un nou model de automobil. 

Anul trecut, Apple i-a angajat pe Marc Newson, specialist in design industrial, care in trecut a creat un concept pentru Ford Motor si pe Johann Jungwirth, fostul presedinte si director general al diviziei de cercetare din America de Nord a Mercedes-Benz.

De asemenea, mai multi oameni din conducerea companiei s-au intalnit in Austria cu mai multi producatori de automobile, printre care si cu oficiali din partea Magna Steyr, diviziei a companiei canadiene Magna International.

Apple a inregistrat un profit record, de 18 miliarde de dolari, in primul trimestru al anului fiscal 2015 (octombrie-decembrie 2014), in urcare cu 38% fata de aceeasi perioada din 2013, in timp ce veniturile au avansat cu 30% la 74,6 miliarde de dolari fata de 57,6 miliarde de dolari. 

Anul trecut, un alt gigant din IT, Google, si-a anuntat intrarea pe segmentul auto, vizand incheierea unor parteneriate cu producatori din industria auto, pentru crearea unor masini autonome in cativa ani.