Livrarile sub marca proprie ale BMW au avansat cu 5,4% in primele trei luni comparativ cu aceeasi perioada din 2014, la 451.576 unitati.

Prin comparatie, Audi, divizia de masini de lux a producatorului german Volkswagen, a vandut 438.250 unitati, iar Mercedes-Benz a livrat 429.602 unitati in primul trimestru.

Mercedes, care isi innoieste gama de SUV-uri pentru a-si creste cota de piata, a depasit Audi in luna martie, ca volum al vanzarilor, ambii producatori consemnand in martie cea mai buna performanta lunara din istorie.

Livrarile Mercedes, divizie a Daimler, au urcat cu 15,7% in martie fata de aceeasi luna a anului trecut, la 183.467 de unitati, datorita cresterii vanzarilor modelului sedan Clasa C.

Vanzarile Audi au avansat cu 4,4% in martie, la 177.950 unitati, in timp ce cresterea vanzarilor la trei luni a fost de 6,1%.

BMW a anuntat marti ca estimeaza ca 2015 va fi al cincilea an consecutiv in care va inregistra vanzari record, in acest sens, producatorul auto intentionand sa lanseze in acest an 15 modele noi sau versiuni imbunatatite ale modelelor deja existente.

"Este foarte multumitor sa vedem ca vanzarile din Europa continua sa-si revina, iar cele din America de Nord raman consistente", a declarat Ian Robertson, directorul de vanzari al BMW.

La fel precum competitorii sai, BMW a inregistrat cea mai buna luna martie din istorie, cu un avans al vanzarilor de 5,1%, la 195.593 unitati.

Vanzarile grupului BMW au depasit 2 milioane de automobile pentru prima oara in istorie in 2014, producatorul german mentinandu-si pozitia de lider pe piata masinilor de lux pentru al zecelea an consecutiv, in pofida competitiei tot mai stranse din parte Audi si Mercedes.

BMW este lider mondial pe piata auto premium din 2005, cand a depasit Mercedes, in timp ce Audi ocupa locul al doilea din 2011. Atat Audi, cat si Mercedes au anuntat ca vor sa devina lideri mondiali pana in 2020.

Citeste si: Nemtii au desemnat cele mai bune anvelope, atat pentru carosabil umed, cat si pe uscat. "Nu au nicio slabiciune"