Gazul respectiv, numit R1234yf, face obiectul unui litigiu intre Daimler si statul francez, iar Consiliul de Stat, cea mai inalta jurisdictie administrativa din aceasta tara, urmeaza sa ia o decizie martea viitoare. Potrivit Daimler, acest gaz ar putea sa ia foc in cazul unor coliziuni.

Mercedes a contestat o decizie a Ministerului francez al Mediului de blocare a inmatricularii automobilelor clasa A, B, CLA si SL sub motivul ca acestea nu utilizeaza noul gaz refrigerant, asa cum a impus o directiva europeana din luna ianuarie pentru ca este mai putin poluant.

Un purtator de cuvant al Toyota Germania a declarat vineri ca noul gaz nu mai este folosit in modelele Prius Plus, Lexus GS si GT86 comercializate in Europa, care au revenit la produsul utilizat anterior, R134a. El nu a precizat cand a fost luata masura.

Daimler a exprimat toamna trecuta indoieli legate de siguranta utilizarii noului gaz, impartasite ulterior de consumatori, ONG-uri si autoritati, se arata intr-o declaratie a Toyota Germania.

Citeste si: Surpriza de proportii de la Dacia. Aceasta este masina pe care si-o doresc toti europenii. VIDEO

"Toyota considera ca este de datoria companiilor din industria auto ca vehiculele sa corespunda standardelor de siguranta in vigoare", a explicat compania japoneza.

Nu exista in prezent un consens european referitor la aceasta problema, iar Toyota a decis din acest motiv sa foloseasca, temporar, gazul R134a.

Toyota a precizat ca a efectuat teste proprii, care nu au relevat probleme de siguranta.

"Vanzarea vehiculelor care folosesc gazul refrigerant R1234yf a inceput doar dupa verificarea completa a sigurantei", potrivit purtatorului de cuvant. El a adaugat ca dupa clarificarea situatiei Toyota va proceda conform reglementarilor legale.