"Dupa o crestere de 14% in 2013, vanzarile de vehicule noi din China vor urca in acest an cu 10%. Vom continua sa inregistram o crestere foarte puternica", a declarat Jochem Heizmann, membru in consiliul de administratie al grupului german Volkswagen (VW).

Presedintele grupului american General Motors, Dan Ammann, mizeaza pe o crestere de 8-10% a livrarilor.

La nivel mondial, analistii anticipeaza in acest an o crestere a inmatricularilor de doar 3%.

Pentru PSA Peugeot Citroen, China va fi piesa centrala a planului de redresare a grupului francez aliat recent cu compania chineza Dongfeng.

Astfel, China ar urma sa devina cea mai mare piata a PSA, inaintea Frantei, cu vanzari de peste 700.000 de vehicule, cu 30% mai mari fata de 2013, a anuntat Gregoire Olivier, seful operatiunilor grupului francez pe piata chineza, prezent la salonul de la Beijing.

In pofida acestui interes din partea constructori auto straini, cresterea vanzarilor de vehicule pe piata chineza a incetinit in martie la 6,6%, de la 17,8% in februarie.

Cresterea economica a Chinei a incetinit in primul trimestru la 7,4%, dupa un avans de 7,7% in ultimul trimestru al anului 2013, fiind posibil ca in 2014 sa inregistreze cea mai slaba performanta din ultimii 25 de ani.