In luna septembrie, Fiat planuieste sa introduca pe piata modelul Ghibli, un sedan de talie medie, cu un pret incepand de la 65.600 de dolari, prin care se adreseaza cumparatorilor de BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E sau Audi A6. Prin aceasta miscare, cei de la Maserati (care activeaza sub tutela Fiat din 1993) sunt convinsi ca pot oferi ceva in plus, fata de masinile nemtesti: sex appealul italian, dublat de motoarele puternice ale colegului de brand, Ferrari.

“Trebuie sa le furam cumparatorii germanilor. Suntem pe urma celor mai pretentiosi clienti ai lor, cei care sunt plictisiti de Audi A6 si vor sa se remarce”, spune Benedetto Orvietani, manager in cadrul companiei italiene.

Numele modelului, Ghibli, vine din limba araba si este un cuvant care descrie un vant cald, ce bate in desertul Sahara. Producatorul italian vrea sa isi multiplice vanzarile viitoare si sa ajunga la 50.000 de automobile vandute, pana in 2015. Desi poate sa para o cifra modesta pentru nemti, ai caror producatori vand fiecare cate un milion de masini in fiecare an, amenintarea vine din faptul ca Maserati targeteaza clientii de masini scumpe si foarte puternice, aceleasi care aduc cele mai mari profituri.

Potrivit lui Harald Wester, inginer german care a lucrat la Volkswagen si Audi, inainte sa preia conducerea diviziei de dezvoltare de la Fiat, in 2004, “nemtii sunt limitati in ceea ce priveste preferinta clientilor de a fi diferiti”.

Ghibli este un autoturism sportiv, lucru care se vede din designul farurilor, al capotei alungite si a partii din spate inaltate. Versiunea de baza are un motor V8 de 330 de cai putere, produs de Ferrari, in timp ce interiorul este capitonat cu piele de la producatorul italian Poltrona Frau, cu o traditie de 101 ani. Maserati mizeaza pe aceste detalii de lux, ca sa ii convinga pe cumparatori sa dea cu pana la 20% mai mult decat ar fi platit pentru un sedan nemtesc similar.

Echiparea de top aduce cu sine un motor de 410 cai putere si atinge pana la 285 kilometri la ora. Accelerarea la 100km/h se face in 4,8 secunde, insa pentru toate astea doritorii trebuie sa scoata din buzunar 75,700 de dolari. Ca o comparatie, modelul E550 de la Mercedes, care se vinde cu putin peste 61.000 de dolari, are un motor de 402 cai putere.

“Cred in strategia Maserati. Planul este cu siguranta unul ambitios, dar exista loc pe piata sedanurilor de inalta clasa pentru ceva diferit si, cu o atentie pentru calitate si o retea de distributie bine pusa la punct, Maserati isi poate atinge scopul”, spune Max Warburton, analist la Sanford Bernstein.

Maserati si-a propus sa livreze cel putin 20.000 de masini in acest an, mai mult decat triplu fata de totalul anului trecut. Pana in 2015, se asteapta ca numarul comenzilor de Ghibli sa reprezinte 40% din totalul vanzarilor inregistrate de brand. Pentru asta, Fiat a investit 1,2 miliarde de euro in Maserati, in timp ce Ferrari a angajat 200 de muncitori la fabrica din Maranello, ca sa ii construiasca motoarele.