Ministerul Mediului a decis la 26 iunie sa blocheze inmatricularile de vehicule clasa A, B, CLA si SL, sub motiv ca Daimler, grup care detine Mercedes, nu respecta o noua directiva europeana privind gazul refrigerant folosit in instalatiile de climatizare ale masinilor.

"Aplicarea acestei decizii este suspendata. Inmatricularea acestor vehicule nu poate fi privita ca avand un impact major asupra mediului", a explicat judecatorul insarcinat cu acest caz, transmite AFP.

Modelele Mercedes ar fi trebuit echipate cu un nou gaz refrigerant, considerat mai putin poluant, in virtutea unei directive UE intrata in vigoare in luna ianuarie. Daimler a constatat, in urma unor teste, ca acest gaz ar fi periculos pentru siguranta vehiculelor, existand riscul sa ia foc in cazul unor coliziuni, astfel ca a revenit la produsul anterior.

Toyota, cel mai mare constructor auto la nivel mondial, a decis la sfarsitul saptamanii trecute sa renunte la utilizarea gazului pentru instalatiile de climatizare ale automobilelor impus de legislatia europeana, urmand exemplul grupului Daimler.

Judecatorul a cerut Ministerului francez al Mediului sa furnizeze codurile de identificare necesare inmatricularii vehiculelor mentionate.

Ministerul a incetat sa faca acest lucru la jumatatea lunii iunie, dar decizia sa a fost respinsa de un tribunal administrativ. Institutia a recurs atunci la o clauza de salvgardare, care autorizeaza un stat UE sa nu inmatriculeze vehicule timp de maximum 6 luni, daca reprezinta un pericol pentru sanatate, mediu sau siguranta rutiera. Franta este singura tara din UE care a luat o astfel de masura.

Judecatorul considera ca Mercedes a suferit un prejudiciu, intrucat modelele blocate acopera 60% din vanzari si 40% din cifra de afaceri a Mercedes in Franta. Potrivit Mercedes, 4.500 de vehicule sunt blocate, din care 2.700 au deja cumparatori.

Consiliul de Stat obliga totodata statul francez sa plateasca 3.000 de euro Mercedes-Benz-France.

"Salutam decizia Consiliului de Stat", a reactionat imediat Mercedes France.

O alta procedura are loc la Bruxelles. La jumatatea lui august, Daimler a expus Comisiei Europene motivele renuntarii la noul gaz destinat instalatiilor de climatizare auto, iar institutia urmeaza sa ia o decizie pana la sfarsitul lunii.