Cei doi constructori auto vor asambla pana la 300.000 de automobile Mercedes-Benz si Infiniti, la o unitate de productie care va fi infiintata in apropierea fabricii Nissan din Aguascalientes, deschisa in noiembrie 2013, intr-un proiect de 2 miliarde de dolari. 

Noua unitate de productie va intra in exploatare in 2017. 

"Acest proiect arata cum colaborarea noastra, care a inceput in Europa, a dobandit anvergura mondiala", a declarat Carlos Ghosn, director general al aliantei Renault-Nissan. 

Daimler colaboreaza cu alianta Renault-Nissan din 2010. Parteneriatul, concentrat initial pe masinile de oras si vehiculele comerciale usoare, s-a extins intre timp pentru a include motoare si sisteme de transmisie. 

Proiectul anuntat vineri va ajuta extinderea gamei Infiniti si reducerea costurilor pentru Mercedes, care vrea sa devanseze BMW in privinta vanzarilor si profitului, pana la sfarsitul deceniului. 

Daimler si Nissan vor crea o companie mixta cu participatii egale pentru administrarea constructiei si operarii fabricii din Mexic, care va ajunge la aproape 5.700 de angajati.  Productia modelelor Infiniti este programata sa inceapa in 2017, iar pentru Mercedes un an mai tarziu. 

Cele doua companii anticipeaza ca fabrica va ajunge la capacitate maxima in 2021. 

Cu aceasta decizie, Mercedes urmeaza exemplul Audi, al doilea mare producator de automobile de lux din lume, care vrea sa inceapa asamblarea de SUV-uri in orasul mexican San Jose Chiapa, in 2016. 

BMW analizeaza mai multe amplasamente in Mexic, pentru o noua fabrica au declarat in aprilie persoane apropiate situatiei.