Guvernele tarilor Uniunii Europene s-au pus recent de acord sa adopte masuri impotriva producatorului german. Franta este prima tara care a facut acest lucru, oprind inmatricularile pentru Mercedes Clasa A, Clasa B si SL asamblate dupa luna iunie, din cauza refuzului Daimler de a opri folosirea lichidului de racire cu denumirea R134a, care a fost interzis in toata zona euro, inca de la inceputul anului.

Potrivit Comisiei Europene, modelele Daimler se vand momentan incalcand legile UE si, conform cercetarilor preliminare, interdictia adoptata de Franta ar putea fi indreptatita. Un oficial al Uniunii a anuntat discutii viitoare intre autoritatile franceze si cele germane, pentru a se putea ajunge la o solutie.

In cadrul unei intalniri recente ce a avut loc in Bruxelles, reprezentantii celor 28 de state membre ale Uniunii s-au pus de acord cu privire la adoptarea unor masuri care ar trebui luate pentru a face ca toate autovehiculele vandute pe teritoriul UE sa respecte regulile in vigoare, a anuntat Comisia.

Statele membre au recunoscut ca, in ceea ce priveste autovehiculele care nu respecta legile europene, ar trebui luate masuri pentru a aduce aceste autovehicule in conformitate cu regulamentele, masuri ce presupun inclusiv retragerea de pe piata a acelor masini care se afla deja in vanzare, asa cum s-a intamplat intr-un stat membru”, a anuntat Comisia intr-o declaratie de presa, referindu-se la interdictia aplicata de statul francez.

Disputa are la baza decizia nemtilor de a continua sa permita folosirea lichidului de racire R134a, o substanta care ar putea favoriza incalzirea globala, fiind de o mie de ori mai puternica decat dioxidul de carbon. Ceilalti producatori auto europeni au apelat deja la o serie de inlocuitori.

Daimler sustine insa ca agentul de inlocuire, R1234yf, fabricat de Honeywell International Inc si Dupont, poate emite un gaz toxic atunci cand arde. In schimb, cei de la Honeywell spun ca nu exista un risc major in acest sens si ca substanta este alternativa cea mai eficienta din punct de vedere al costurilor si al protectiei mediului.

Comisia a dat guvernului german un ragaz pana pe 20 august, pentru a-si explica decizia, moment in care procedurile UE ar putea intra in vigoare.

Bazandu-se pe livrarile din 2012, Daimler spune ca interdictia din Franta ar putea afecta aproximativ 2% din vanzarile sale globale, adica un total de 29.000 de masini.