Masura de suspendare a productiei in perioada 16-27 octombrie este "necesara ca urmare incetinirii cererii de pe piata auto, din cauza apropierii sfarsitului de an", potrivit secretarului general al sindicatului Fim-Cisl.

Fiat a confirmat, de asemenea, inreruperea lucrului in luna octombrie, dar a refuzat sa ofere alte detalii, potrivit Reuters.

Compania italiana a folosit si pana acum astfel de masuri care permit mentinerea numarului anagajatilor si, totodata, evitarea supraproductiei.

Aproape 2.000 dintre cei 4.500 de muncitori de la uzina din Italia se afla in somaj tehnic din luna martie, ei acceptand sa lucreze mai putine ore si sa primeasca un salariu mai mic.

Fabricile Fiat s-au confruntat cu problema supraproductiei in ultima perioada, mai ales din cauza scaderii inregistrate de piata auto din Europa in ultimii sase ani.

Aceasta masura de reducere a productiei a fost adoptata de mai multe companii care s-au confruntat cu dificultati din cauza recesiunii. Actiunea a permis mentinerea numarului de angajati si in perioada in care productia a fost oprita, intrucat guvernele au compensat o parte din pierderile salariale suferite de muncitori.

Totusi, Fiat a promis ca va reveni la contractele initiale ale anagajatilor in scurta vreme, intrucat a adoptat un plan de investitii pe cinci ani, menit sa creasca vanzarile grupului la nivel global cu 60%, la 7 milioane de unitati comercializate, precum si profitul net, pana in 2018.