"Ford studiaza posibilitatea de a lansa productia modelului EcoSport la Craiova, in a doua parte a anului 2017, decizia finala urmand sa fie luata in urmatoarele luni", a declarat Ovidiu Cioroianu, lider sindical Ford Romania, citat de Mediafax.

Ford produce in prezent la Craiova modelul B-Max, a carui asamblare a fost lansata la jumatatea anului 2012.

Reprezentantii constructorului auto s-au intalnit luni dimineata, la Palatul Victoria, cu premierul Victor Ponta.

"Ford a mentionat in repetate randuri ca isi pastreaza angajamentul privind investitia sa din Romania si ca fabrica din Craiova are un viitor solid. In acelasi timp, am precizat ca se cauta oportunitati de a introduce noi produse la Craiova, insa in acest moment nu avem nimic nou de adaugat", a declarat purtatorul de cuvant Ford Romania, Ana-Maria Timis, fara sa ofere alte detalii.

Varianta pentru Europa a SUV-ului de dimensiuni mici este produsa in prezent la fabrica din Chennai, India. Noua generatie EcoSport este disponibila la vanzare in Europa de anul trecut, modelul urmand sa fie lansat in Romania in 2015.

Constructorul auto a anuntat la inceputul lunii martie ca aproape 500 de persoane din cei 3.200 de angajati ai uzinei din Craiova vor parasi fabrica in baza unui program de incetare voluntara a relatiilor de munca ce viza initial 680 de salariati. Pentru a evita concedieri, Ford a decis introducerea unui program de lucru redus in uzina.

Ford anunta, la finele anului trecut, ca va renunta la 680 de angajati de la Craiova, din totalul de aproximativ 3.200 de angajati ai uzinei, si lanseaza in acest scop un program de incetare voluntara a contractelor individuale de munca, urmand sa efectueze concedieri in lipsa inscrierilor.

"In timp ce B-Max continua sa fie unul dintre cele mai bine vandute modele ale segmentul B-MAV, piata auto din Europa ramane la un nivel scazut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoita anul acesta sa-si intrerupa productia pentru un numar semnificativ de zile, atat in sectia de asamblare vehicule cat si in cea de productie motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova si pentru a avea control asupra costurilor operationale, este necesara luarea de masuri suplimentare pentru a ajusta volumele de productie la cererea actuala a pietei. Acest lucru necesita si o reducere a fortei de munca", declaratAna-Maria Timis, purtatorul de cuvant al Ford Romania, in noiembrie anul trecut.

Ford a investit peste un miliard de euro in uzina de la Craiova, pe care a preluat-o in 2008. Grupul american produce la Craiova modelul B-Max si motoarele pe benzina EcoBoost de 1 litru si 1,5 litri. Asamblarea B-Max a fost lansata la jumatatea anului 2012, modelul fiind produs exclusiv la fabrica din Craiova si comercializat doar pe piata europeana.

Productia B-Max a fost oprita pentru aproximativ 40 de zile in primele noua luni din acest an, masuri de sistare fiind luate si ulterior, inclusiv la sectia de motoare. In 2013, productia de automobile a fabricii din Craiova a fost intrerupta pentru aproximativ 35 de zile, iar la motoare asamblarea a fost sistata timp de sapte zile.

In primele zece luni ale anului au fost asamblate 45.876 de masini Ford B-Max, acoperind 15% din productia auto nationala. Totodata, B-Max a fost al treilea cel mai exportat model in perioada ianuarie - octombrie, potrivit datelor APIA.

Cifra de afaceri Ford Romania aproape s-a dublat anul trecut, de la 2,47 miliarde lei la 4,84 miliarde lei (1,09 miliarde euro), iar compania a trecut pe profit, consemnand un castig net de 68,8 milioane lei (15,5 milioane euro), dupa pierderile de 480,6 milioane lei din 2012.

Cu cardul e mai simplu. Sume record