"Aspectul noului model va fi situat undeva intre Fiesta si C-Max, insa mai mic decat acesta din urma. Productia va incepe, cel mai probabil, in acest an", au precizat sursele citate de Mediafax.

Acestea au mentionat ca in urma investitiilor constructorul american se astepta sa devina in Romania a doua marca dupa Dacia, ca volum de vanzari.

Noul B-Max va inlocui modelul Fusion, asamblat in prezent de catre Ford Europa la uzina din Spania. Pe piata europeana, Ford B-Max va concura cu modele precum Citroen C3 Picasso, dar si Opel Meriva sau Renault Modus.

B-Max preia de la S-Max si Galaxy conceptul de scaune independente in spate, care se pot deplasa inainte sau inapoi pentru a mari spatiul destinat portbagajului.

Este echipat cu noua generatie de motoare EcoBoost, de 1 litru, produse la Koln si Craiova. Acestea vor avea intre 89 si 108 CP. In acelasi timp, va fi disponibil si un motor pe benzina de 1,6 litri care va dezvolta 148 CP.

Gama diesel va fi alcatuita dintr-un motor de 1,6 litri TDCi de 90 CP si unul de 109 CP.

Planul Ford este de a produce la Craiova 30.000 de modele B-Max in primul an, in afara celor cateva zeci de mii de utilitare Transit Connect asamblate la noi. Numarul masinilor produse la Craiova urmeaza sa creasca la 250.000 de unitati anual, in urmatorii doi ani.

Anul trecut, uzina de la Craiova a livrat pe piata 300 de unitati Ford Transit Connect. Inmatricularile Ford in Romania au scazut in 2009 cu 58%, la 7.176 de unitati.