Informatia a fost publicata luni de ziarul german Bild, care citeaza surse apropiate Ford. 

Mutarea ar urma sa aiba loc in anul 2017 si va afecta aproximativ 1.000 de angajati ai fabricii din Köln, potrivit Bild.  Sunt vizati in principal salariatii din schimbul de noapte, care castiga mai mult decat colegii din celelalte ture. 

Ford a inregistrat anul trecut in Europa pierderi de 1,6 miliarde de dolari, fata de 1,75 miliarde de dolari in 2012, potrivit raportului financiar al grupului. 

Constructorul auto va purta discutii cu reprezentantii sindicatelor germane privind productia urmatoarei generatii a modelului Ford Fiesta in cadrul uzinei, au anuntat reprezentantii Ford, care nu au furnizat insa informatii suplimentare privind acest subiect. 

"Cu ocazia unei intalniri cu angajatii din sectia de productie de la Koln din luna decembrie a anului trecut, Ford a confirmat ca va trebui sa poarte discutii cu reprezentantii sindicatelor germane cu privire la productia urmatoarei generatii a modelului Ford Fiesta in cadrul uzinei. Desi acest moment este inca destul de departe, este important ca productia Fiesta sa continue sa fie competitiva la uzina de la Koln. Nu avem nimic in plus de adaugat in acest moment", a declarat Ana-Maria Timis, purtatorul de cuvant al Ford Romania.

Piata auto europeana a scazut cu peste 25% incepand din 2008, la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani. 

Transferul partial al productiei modelului Fiesta de la Köln la Craiova este motivat in principal de costurile cu salariile, dar si cu energia. 

Ford produce in prezent la Craiova modelul B-Max si motoare pe benzina EcoBoost de 1,0 litri si 1,5 litri, acesta din urma echipand modele produse in America de Nord si Asia. 

Ford Romania a anuntat recent ca are planificate patru zile fara productie de automobile in luna februarie, pe fondul cererii scazute.  Anul trecut, productia de automobile a fabricii din Craiova a fost oprita pentru aproximativ 35 de zile, in timp ce la motoare productia a fost sistata timp de sapte zile.