La Milano, unde grupul Fiat Chrysler este listat secundar, titlurile au urcat cu peste 4% pe parcursul sedintei, fiind tranzactionate ulterior in crestere cu 0,9%, relateaza Automotive News, potrivit Mediafax.

In urma fuziunii dintre Fiat si Chryster, conducerea grupului a decis ca acesta sa aiba listarea principala la New York, iar cea secundara la Milano, pentru a conferi producatorului auto o expunere internationala mai mare. Noul grup, care are ambitia de a creste vanzarile cu aproape 60%, are sediul legal in Olanda, iar sediul central la Londra.

Combinarea Chrysler Group cu Fiat a dus la formarea celui de-al saptelea mare producator auto la nivel mondial. Compania duce lipsa unei prezente semnificative in China, iar datoriile mari ar putea sa-i limiteze optiunile pentru noi fuziuni.

Totusi, Fiat Chrysler se afla pe locul al patrulea pe piata americana, unde vanzarile sale au crescut in ultimii patru ani si jumatate.

Grupul are in portofoliu automobile sport fabricate de Ferrari si Maserati, automobile sub brand Fiat si minivan-uri. Totodata, grupul ofera pick-up-urile Ram si brandul Jeep, care rivalizeaza cu vehiculele General Motors si Ford Motor.

Listarea la New York sporeste expunerea Fiat Chrysler la comunitatea financiara si ofera investitorilor americani oportunitati mai mari sa investeasca in companie, a declarat Joe Phillippi, presedintele AutoTrends Consulting.

"Tranzactionarea la Milano limita interesul in companie. Prezenta la New York permite accesul la titlurile Fiat Chrysler a investitorilor mici si probabil a anumitor investitori internationali", a spus Phillippi.

Directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, a declarat luna trecuta ca vede potentialul aparitiei a unui nou lider al industriei auto. "Capitalul necesar dezvoltarii si producerii unor noi vehicule necesita consolidare", a spus Marchionne.

Presedintele Fiat Chrysler, John Elkann, a spus ca grupul este gata sa participe la consolidarea industriei auto, care ar putea avea loc in urmatorii 5-10 ani. El l-a angajat pe Marchionne in 2004, cand Fiat era aproape de faliment.

Fiat Chrysler are in prezent datorii de 12,3 miliarde de dolari, asa ca fuziunile majore nu sunt realiste, a spus Richard Hilgert, analist la compania de cercetare Morningstar, in Chicago.