Japonezii nu au mai avut de aproape 10 ani o noua decapotabila. Erau recordmanii cailor putere in segmentul asta cu 240 de cai dintr-un motor de 2 litri, aspirat (nonturbo).

Nimeni nu a reusit sa scoata pana azi atatia cai dintr-o cilindree atat de mica si fara supraalimentare. Era unul din cele mai bine vandute roadstere din istorie (cabrio cu tractiune spate), cot la cot cu Mazda MX5.

Azi, Honda vrea sa-si reia pozitia de top cu noua masinuta decapotabila.

S660 se numeste si a fost pozat complet decamuflat undeva in SUA, de catre Carscoops. In 2011 si 2013 au fost aratate doua concepte, propuneri pentru modelul de serie. Ultimul a fost expus chiar cu numele S660. Explicatia numelui e simpla: motorul standard are numai 660 cmc., adica 0,6 litri. Asta inseamna un impozit foarte mic si economie de benzina foarte mare.

Motorul in trei cilindri trimite fix 63 de cai putere, tot la rotile spate. Cutia de viteze este manuala cu 6 trepte sau automata, optional. Oamenii din jurul brand-ului Honda spun ca asta ar fi prima variant de motorizare si ca e foarte posibil sa apara un model mai dotat, cu un motor de 1 litru si 100 de cai. Raportul de 1 cal / 100 cmc in ambele versiuni de putere (63 si 100) ne face sa ne gandim direct la continuarea traditiei S2000 - cu raport similar cai putere/cmc.

Chiar daca par putini cai pentru o masina sport, greutatea mica o va ajuta sa prinda suta la ora destul de repede. Conceptul expus in 2013 la Tokyo avea sub o tona. E adevarat ca si caii erau mai multi pe prototip – 127.

Unul dintre cele mai importante lucruri tehnice insa la o masina in clasa asta este repartizarea greutatii fata-spate, iar aici vorbim de 50%-50%, raport ideal. Despre continentele pe care va fi vandut noul model nu se stiu multe, dar SUA nu pare tara cu clientii potriviti pentru o masina cu motor atat de mic. Totusi, Tetsuo Iwamura, presedinte American Honda, a zis ca se va lupta de unul singur ca sa-i gaseasca un loc lui S660 in oferta pentru State.