La CES, in Las Vegas, cea mai indrazneata idee a venit de la Mercedes. Conceptul celor de la Mercedes priveste si mai departe .... atat de departe, incat nu are nevoie de ferestre. Au fost inlocuite de ecrane tactile. In loc de fotoliu, capata fotoliu ca de sufragerie. O masina care recreeaza experienta de la BC din avion, dar pe sosea.

Nemtii si-au testat deja know-how-ul cu un S-Classe, pe care l-au scos la drum. Mai dureaza, totusi, pana cand putem lua volanul din bord. Si BMW lucreaza la o masina semi-autonoma...

Tot tehnologia ne va raspunde la intrebarea unde am parcat masina, pentru ca o poti chema de pe ceas. E conectata la ceas. Odata suit la volan, e aproape imposibil sa mai lovesti masina. Senzorii montati pe lateral dau comanda franelor inainte ca tu sa realizezi ca esti pe cale sa faci… o nefacuta. Masina stie unde va fi peste o secunda, si poate frana progresiv.

Pentru aceste tehnologii nu e nevoie sa asteptam ani de zile. Apar deja ca dotari, in cazul unor modele de serie. Ne-a impresionat si ce se intampla la interior. Sharp a venit cu propuneri pentru ceasurile de bord. Si clasicele sisteme multimedia intra in secolul nostru.

De la o vreme, Ford ne atrage atentia, pentru ca face masini la Craiova. Fanii marcii abia asteptau 2015 cand Mustangul ajunge si in Romania. Ne place ca are la bord noul Sync 3. Sistem inteligent, ca un telefon, care suporta comenzi vocale. In curand va fi standard pe toate modelele. Cei de la Ford au renuntat la parteneriatul cu Microsoft pentru Blackberry.

Daca ai o masina... cu vechime, exista solutia Parrot cu Carplay pentru iOS si Android Auto. Costa 600 de euro, dar primesti cel mai destept sistem multimedia de bord. Ai si alternative mai ieftine, fabricate in China.

Tehnologii precum Parrot CarPlay sau cea de origine chineza pot fi comandate, in prezent, si din Romania.