Adam e masina care reconfirma ca Opel este expert in modele mici. Corsa, Adam, Agila, sunt masini de volum care tin Opel in topul producatorilor de masini de oras.

Acum insa, dispare Agila si intra Karl. Numele este preluat de la fiul lui Adam Opel – fondatorul marcii in 1862.

In Marea Britanie, masina va avea sigla Vauxhall si se va numi Viva.    

Ca modelul pe care l-a scos din teren, Karl e cea mai mica masina din gama Opel. Sasiul e probabil acelasi de la Adam, pentru ca modelul Karl este cu numai 2 cm mai mic. Are 3.68m lungime totala (Agila avea 3.74m).  

Karl este sesizabil mai mic decat o Corsa (-32cm). In segmentul in care intra mai sunt pe piata Fiat Panda, Mitsubishi Space Star si Hyundai i10. Sigur ca nici Twingo, Peugeot 108 sau Citroen C1 nu ies din discutie.  

Odata cu lansarea de la Salonul Auto de la Geneva, Opel a anuntat si singurul motor pentru Karl: 1 litru, 3 cilindri, 75 de cai putere. Este o solutie speciala dedicata acestui model. Cutia de viteze este manuala cu 5 trepte, iar servodirectia are o functie “City” care reduce efortul soferului la volan. 

Conform noilor reglementari UE, masina vine standard cu ESP (controlul stabilitatii). Tot in echiparea de baza, nemtii au bagat si Hill Start Assist (mentinerea masinii in rampa). Optional sunt sisteme de siguranta pasiva precum avertizarea la depasirea benzii de mers. Soferul este atentionat printr-un bec intermitent in bord. Nu simte insa vibratii in volan ca la masinile din clase superioare de pret. 

Din pachetul de dotari premium, clientii pot alege pilot automat, avertizori la parcare, volan incalzit, tapiterie din piele, plafon cu geam si jante pe 16 inci.     

Cele mai scumpe versiuni includ navigatie cu functii de conectare la device-uri cu iOS si Android (sistemul IntelliLink). Pretul de start va fi intre 9 si 10.000 de euro. 

Cea mai tare anvelopa de iarna, considerata exemplara de expertii germani