La Iasi, de pilda, un sofer ghinionist plateste aproape 430 de lei. Iar in Bucuresti, taxa creste in functie de greutatea masinii.

In Sectorul 6 al Capitalei, masinile nu sunt doar ridicate, ci si cantarite, pentru ca firma sa stie cu cat sa ne taxeze. In cazul masinilor mai usoare, de pana in 2.500 de kilograme, plata la recuperare este de 677 de lei.

In schimb, cine are o masina mai grea de doua tone si jumatate, achita 900 de lei.

Nu scapa ieftin nici cei din alte sectoare: taxele sunt intre 500 si 850 de lei, pentru recuperarea masinilor parcate in locuri interzise.

Nu ne miram ca multi bucuresteni prefera sa nu-si mai ia masinile din parcurile firmelor de ridicare. In multe cazuri, taxele ar fi mai mari decat valoarea autoturismului. In fiecare luna, in Bucuresti sunt abandonate 30 de masini.

Nemultumiti, soferii acuza Primaria Capitalei ca nu amenajeaza locuri de parcare. De altfel, unde nu reuseste statul, intervin particularii care castiga bani buni din parcarile private.

In orasul in care 9 masini se bat pe un singur loc, iar oficialii nu se grabesc sa rezolve aceasta problema, fac profit cei care au deschis parcari private.

Ar fi nevoie urgenta de 20.000 de locuri. Primaria Generala promite in urmatorii ani 5 parcari cu 4.500 de locuri in total.

Intre timp, firmele care salta masini prospera. In sectorul 6, de pilda, pentru un autoturism mai greu de 2 tone si jumatate platiti cu 220 de lei mai mult pe zi.

In schimb, in Iasi, autoritatile au dublat taxele pentru ridicarea masinilor indiferent de greutate.

A crescut taxa si in Timisoara, unde pana de curand ati fi platit 460 de lei.

Capitala este insa campioana la ridicarea de masini. Lunar, in Bucuresti se ridica aproape 6.000 de autoturisme.

Raportul dintre masinile inmatriculate si numarul locurilor de parcare este cheia dupa care functioneaza una dintre cele mai banoase afaceri date de stat firmelor private, cea a ridicarilor de masini. In unele orase, tarifele, si asa foarte mari, au crescut, scrie ziarul Gandul.

De exemplu, la Timisoara, o masina din 15 prinde un loc de parcare, sunt inmatriculate 180.000 de autovehicule si doar 12.000 de locuri de parcare. Pretul vechi al taxei de recuperare, de 550 de lei, a crescut recent.

In Bucuresti, afacerea s-a extins in cinci sectoare si s-a inventat amenda pe kilogramul de masina ridicata. Statisticile arata ca, in Capitala, exista 1.300.000 de masini si 250.000 de locuri de parcare. Din calcule reiese ca pe un singur loc ar trebui sa parcheze 5,2 masini.

La Iasi, taxa de recuperare a masinilor s-a dublat. La Iasi, o masina parcheaza, patru n-au unde, sunt 75.000 de masini si 20.000 de locuri de parcare.

Citeste continuarea in Gandul!