River Cycleway Consortium si firma de arhitectura Arup (care are in CV Opera din Sidney) vor sa lege Cannary Wharf de Bettersea (sud) printr-un drum "plutitor" pe care vor circula doar biciclistii.  

Proiectul costa 750 mil. euro si e in discutie deocamdata. Arhitectii au ajuns in faza materialelor pe care le vor folosi. Se gandesc sa fie cat mai eco-friendly.  

Platforma o sa aiba rampe speciale de acces, chioscuri cu mancare si senzori care relationeaza cu satelitii si astfel ajung informatii despre vreme si trafic la biciclisti. 

Dezvoltatorii proiectului au calculat un bilet de 2 euro/calatorie ca sa ascopere costurile pe termen mediu-lung. Vor fi 200 de puncte de acces pentru maximum 12.000 de biciclisti pe cei aproximativ 11 km si prima faza a dezvoltarii inseamna 4 km.

O ruta completa dus-intors ia o ora pentru un biciclist experimentat.  

In doi ani ar trebui sa se ajunga la final cu toata constructia.

Pana acum au mai fost astfel de proiecte si toate avantajele (grad mai mic de poluare, oameni mai sanatosi, trafic lejer, siguranta biciclistilor) s-au lovit de o problema mare pe Tamisa: costurile foarte mari.  

Idei foarte bune au fost si in Canada, unde arhitectul Chris Hardwicke a propus niste tuneluri din sticla in Toronto prin care sa circule biciclistii ca sa fie protejati de masini. Si in Australia a fost un proiect de “autostrada” suspendata abandonat din lipsa de bani. In Eindhoven (Hovenring) si Copenhaga, comunitatea si comunitatile de biciclisti au reusit sa construiasca un rond la inaltime si autostrazile rapide (drumurile propriu-zise plus alte inginerii si utilitati care ii ajuta pe bicicilisti sa faca distantele foarte rapid).  

Thames Deckway este un proiect care are sanse sa iasa si datorita primarului Boris Johnson – mare fan al bicicletelor si constient ca populatia Londrei va creste cu 12% in urmatorii 10 ani. Acum este de 8.5 mil. Totodata este prevazuta si o crestere a turismului datorita acestui proiect.