Sistemul Android Auto ar permite soferilor sa interactioneze cu sistemele de muzica si navigare ale masinilor, relateaza Bloomberg.

In luna ianuarie, Google a anuntat lansarea Open Automotive Alliance, structurata ca un parteneriat cu producatorii auto, pentru utilizarea platformei Android la vehicule.

Marii producatori auto germani nu s-au aratat interesati de proiect. Intre marii absenti se afla Daimler, compania-mama a Mercedes, si liderul industriei de lux BMW.

Volkswagen si brandul Audi al grupului s-au alaturat aliantei, dar au spus ca vor sa limiteze accesul Google la informatii majore legate de vehicule, intrucat nu vor ca Android sa controleze masinile asa cum se intampla in cazul telefoanelor si tabletelor.

Politicienii germani si-au exprimat si ei ingrijorarea ca importanta industriei germane ar putea fi diluata daca Google obtine acces la date privind comportamentul si deplasarile masinilor si pasagerilor.

Guvernul cancelarului Angela Merkel, deja ingrijorat de puterea detinuta de Google pe piata, vrea sa impiedice compania americana sa obtina o pozitie de monopol ca partener in constructia de masini autonome.

In 2012, industria auto a generat 6,5% din veniturile impozabile din Germania, potrivit Biroului Federal de Statistica, fiind cel mai mare sector manufacturier al tarii.

"Sub nicio forma nu trebuie sa permitem ca dezvoltarea noastra sa depinda de companii ca Google", a declarat Joachim Pfeiffer, purtator de cuvant al blocului parlamentar al lui Merkel, pentru politica in economie si energie.

Piata softurilor pentru conducere asistata ar putea atinge 20 de miliarde de euro pana in 2030, conform firmei de consultanta Roland Berger.

Un purtator de cuvant al Google a refuzat sa comenteze, dar a precizat ca grupul a renuntat la obiectivul ca primele masini prevazute cu sistemul Android Auto sa intre in circulatie pana la sfarsitul acestui an.

Lectiile date de industria telefoanelor mobile este proaspata pentru directorii de companii si autoritatile de reglementare. Pe masura ce tot mai multi oameni depind de aplicatii mobile si servicii, utilizarea Android a obligat producatorii de telefoane, precum Samsung Electronics si HTC, sa respecte standardele sistemului de operare, renuntand la puterea lor individuala.

La cinci ani de la introducerea Android, producatorii europeni de telefoane Nokia si Ericsson au renuntat complet la fabricarea de telefoane.

Cu cat Google si alti producatori de software se implica mai mult in ecosistemele auto, cu atat banii consumatorilor vor merge catre companiile tehnologice in loc sa mearga la producatorii auto, a spus Juergen Reiner, partener la compania de consultanta Oliver Wyman.