Potrivit legii aprobate astazi de Parlament, cei care vor sa cumpere o masina inmatriculata in Romania inainte de 1 ianuarie 2007 trebuie sa plateasca o taxa calculata in functie de capacitatea cilindrica, vechimea masinii si coeficientul de poluare.

De exemplu, pentru un Audi A4 din 2003, cu un motor de 1,6, taxa auto va fi de 400 de euro. Pentru un Volkswagen golf 5 din 2006, cu motor 1,6, taxa va fi de 600 de euro.

Si acum marea surpriza: pentru o Dacie 1310 din 1997, taxa auto va fi de 3.000 de euro. Culmea, pentru aceeasi masina, dar din 2001, vine acum la pachet pentru cei care vor sa o cumpere cu o taxa de – atentie – 6.500 de euro, potrivit noilor grile de calcul.  

Niciun cumparator nu va fi dispus sa plateasca mai mult pentru aceeasi masina.

Mai ales in conditiile crizei, cand un om se afla intr-o dificultate financiara si ar avea nevoie sa-si vanda masina, el se va vedea constrans de taxa ca din pretul masinii, o parte substantiala sa o dea pe aceasta taxa”, spune Octavian Marius Popa, deputat PNL.

Proprietarul unei masini de 10 ani, care o vinde cu 3.000 de euro, va mai ramane doar cu 1.800 de euro. Restul de 1.200 de euro se duce la plata taxei auto. Ministrul Mediului se ofera sa ii dea 880 de euro prin "Programul Rabla".

"Automat - se gandesc oamenii - daca am o masina mai veche, de ce sa sa nu obtin 3.800 de lei, sa mai cumpar alte 2 vouchere si sa-mi cumpar o masina noua la 7.000-8.000 de euro", spune Laszlo Borbely, ministrul Mediului.

In schimb, cei care au platit taxa de poluare incepand cu 2010 vor avea dreptul sa primeasca o diferenta de bani. In cazul masinilor de 1.400 centimetri cubi, suma este intre 140 si 741 de euro, in functie de vechime si norma de poluare.