Jellinek a fost atat de fascinat de noul automobil, incat a cumparat 36 de bucati, pe care a cheltuit 550.000 de marci.

Drept recunostinta, compania a fost de acord sa denumeasca masina dupa numele fiicei de 11 ani a lui Jellinek, Mercedes.

In 1886, inginerii germani Gottlieb Daimler si Wilhelm Maybach au construit un vehicul cu patru roti, una dintre primele “trasuri fara cai”. In 1889, cei doi au construit primul automobil cu motor in patru cilindri. In urmatorul an, au infiintat compania Daimler-Motoren-Gesellschaft (D-M-G).

In 1896, Emil Jellinek a vazut o masina marca D-M-G intr-o revista germana. Magnatul, care era un comerciant faimos de tutun si bancher, dar si un pasionat de viteza, a vizitat fabrica de automobile din Germania si a cerut cea mai spectaculoasa masina pe care o avea compania. Primele masini ale D-M-G erau masive, dar nu atingeau decat 15 mile pe ora, ceea ce era foarte departe de viteza pe care si-o dorea Jellinek.

Doi ani mai tarziu, bogatasul a comandat doua automobile, dar a cerut companiei ca acestea sa depaseasca cu cel putin 10 mile viteza atinsa de cele existente deja. In consecinta, compania a realizat motorul Phoenix, cu opt cai putere. Fiind impresinat de noile masini, Jellinek a inceput sa le vanda prietenilor.

In acelasi timp, avea nevoie si de o masina de curse, asa ca s-a intors la D-M-G, rugandu-i pe ingineri sa-i construiasca cea mai rapida masina de pana atunci. Asa a aparut Mercedes, iar Jellinek a cumparat 36 de bucati din noul model.

Pe 22 decembrie 1900, primul vehicul marca Mercedes intra in posesia lui Jellinek. Noul model a fost un succes, iar in 1902, compania a inregistrat legal numele noului brand. In 1903, Jellinek si-a schimbat si el numele in Jellinek-Mercedes . 

Cum arata noile modele de biciclete de la Mercedes-Benz GALERIE FOTO

Cum arata noua bijuterie de la Mercedes: A-Class Concept GALERIE FOTO si VIDEO