Emblemele majoritatii masinilor au fost create cu zeci de ani in urma, in cele mai multe cazuri chiar de catre fondatorii companiei auto si au dat nastere la povesti si legende interesante.

Rolls-Royce

Povestea din jurul emblemei Rolls-Royce spune ca cei doi fondatori ai companiei, Sir Henry Royce si Charles Stewart Rolls, au vopsit initial in rosu cele doua litere R care reprezinta initialele numelor lor de familie. Legenda spune ca mai tarziu culoarea literelor a fost schimbata in negru in memoria lui Sir Henry Royce care a murit in 1933. In realitate, a fost ales negrul doar pentru simplul fapt ca se potrivea mult mai bine unei masini de lux.

Mult mai interesanta este povestea celuilalt simbol al Rolls Royce, statueta de pe capota, “ Spirit of Ecstasy”. Statueta este facuta dupa chipul secretarei unui celebru aristocrat britanic, John Montagu. Intre acesta si secretara Eleanor Thornton a existat o poveste de dragoste, tinuta secret, si care a avut un finalul nefericit, avand in vedere ca femeia a disparut in apele Marii Mediterane, dupa ce vasul cu care cei doi amanti calatoreau a fost lovit de o torpila germana.

Mercedes-Benz

Emblema "stea in trei colturi Merceds-Benz" simbolizeaza capacitatea motorelor companiei de a fi folosite pe pamant, in aer si pe apa. Fondatorul companiei o avea de mult timp in cap avand in vedere ca o desena pe scrisori inainte de a forma compania.

Ferrari

Calutul cabrat de la Ferrari a aparut prima data pe avioanele de vanatoare pilotate de Francesco Baracca, erou in Primul Razboi Mondial. In 1923, Enzo Ferrari i-a intalnit la o cursa pe parintii lui Francesco, care au sugerat ca echipa Ferrari sa foloseasca simbolul pentru masinile de curse, in onoarea fiului lor care murise in lupta. Enzo s-a conformat si a preluat desenul.

A fost adaugat fundalul galben, culoarea orasului Modena - orasul natal al lui Enzo Ferrari.

BMW
Cel mai comun si raspandit mit este legat de logo-ul BMW. Generatii intregi au crezut ca emblema reprezinta o elice de avion pe fundalul cerului, explicatia fiind ca BMW a fost la origini producator de motoare de avion. Mitul a fost spulberat de Dave Buchko, purtator de cuvant al BMW pentru SUA, care precizeaza ca albastrul si albul de pe sigla sunt, de fapt, culorile steagului bavarez si nimic mai mult.

Chevrolet

Cea mai ciudata sursa de inspiratie o regasim la emblema Chevrolet.Fondatorul companiei, Louis Chevrolet, a spus ca logo-ul a fost inspirat de desenul unui tapet dintr-o camera de hotel din Paris, in care a stat in anul 1908.

Cadillac

Simbolul Cadillac este, de fapt, un insemn militar stilizat, purtat de comandantul din armata franceza Antoine de la Mothe Cadillac, care a fondat Detroit in 1701.


Audi

In 1909, August Horch infiinteaza o companie auto in Zwickau, Germania, dar numele si-l folosise deja intr-o companie pe care o fondase anterior.  Asa ca a numit-o Audi. Cercurile au aparut in 1932 atunci cand Audi a fuzionat cu alte trei companii auto - DKW, Wanderer si Horch (prima firma fondata de August Horch).

Volvo

Logo-ul Volvo este simbolul roman pentru fier si sugereaza scutul unui soldat si sulita de lupta a acestuia. Volvo inseamna in latina “Ma invart”.

Toyota
In 1936, fondatorul constructorului auto japonez, Kiichiro Toyoda a organizat un concurs pentru a alege numele marcii si logo. Peste 20.000 de sugestii au fost primite si analizate. A fost ales numele Toyota pentru ca este usor de pronuntat si are legatura si cu numele fondatorului. Emblema a fost aleasa pentru ca exprima dinamism, miscare si viteza.

Maserati

In cazul producatorului Italian inspiratia pentru emblema a venit de la statuia lui Neptun din central orasului Bolonia, acolo unde isi avea compania sediul la inceputuri. Asa a fost ales tridentul pe care il tine in mana zeul mitologic al marilor.


Subaru

Inspiratia pentru numele si emblema Subaru vine de la denumirea japoneza a unui grup de stele din Constelatia Taurului. Sase dintre aceste stele sunt vizibile cu ochil liber si pentru producatorul auto japonez simbolizeaza cele 6 companii care s-au asociat pentru a forma grupul Fuji Heavy Industries, compania-mama a Subaru.

Hyundai

In coreeana, cuvantul Hyundai inseamna “modern” iar logo-ul “H” reprezinta doi oameni, producatorul si cumparatorul, care isi dau mana.

 Porsche

In cazul masinii sport germane, povestea spune ca emblema a aparut in urma unui desen facut pe un servetel intr-un restaurant din New York, in anul 1951, de catre Ferry Porsche.

Lamborghini

Designul emblemei Lamborghini a fost facut de fondatorul companiei, Ferrucio Lamborghini. Taurul reprezinta semnul zodiei lui. Legenda spune ca au fost folosite culorile negru si galben pentru a-l enerva pe concurentul Enzo Ferrari.