Am avut o saptamana extrema. Am trecut de la Twizy la V-class. Sau de la garsoniera la vila cu 3 etaje. Asa am avut senzatia cand am vazut in viu noul van Mercedes cu “V” de la Viano. Asa s-a construit masina. Nemtii l-au scos pe Viano si l-au bagat pe V-class. Acum vorbim de o aproape alta masina mai ales inauntru. Lucrurile s-au modificat enorm.

Cand conduci masina aceasta ai impresia ca esti intr-un apartament de lux pe roti. Bordul cu insertii din lemn, cromul, toata pielea si pozitia inaltata a scaunului te fac adevaratul "rege al asfaltului".  

De la inceput iti dai seama ca V-class este o masina practica, gandita pentru multi prieteni si familie. Sunt usi care gliseaza pe ambele parti, lucru rar, poate chiar unic in segmentul acesta.

In spate sunt doua randuri de scaune fata-n fata, unul cu doua locuri, iar ultimul cu trei. Se pot alege si configuratii cu sapte sau cu opt locuri. 

Pe primul rand de scaune din spate e si o masuta, iar locul dintre este foarte mare. E una dintre masinile in care mergi in picioare fara probleme. Soferul poate ajunge imediat in spate. 

V-Class-ul din test e plin de dotari ca orice Mercedes clasa C, E sau S. Motorul nostru a fost de 190 de cai, una din cele trei optiuni – toate diesel. Celelalte sunt de 135 si 165 de cai.  Cutia e automata cu 7 trepte si foarte comoda. Nu te va smuci, va schimba lin, ca de drum intins.

Poti seta raspunsul masinii. Ai trei moduri – confort, eco si sport. In sport sesizezi instantaneu furia motorului puternic. Noi am testat van-ul in modul confort, pe care il si recomandam celor care isi cumpara masina aceasta. Este atat de usor totul incat aproape ca adormi ca intr-o piscina cu valuri ample si line.  

Masina are resurse bogate de putere si stabilitate daca o fortezi. Asa ca nu te vei trezi niciodata abandonat in depasiri la limita.

Asta e prima impresia pentru ca e mare. Si pentru ca se simte mare. Insa cand o calci devine un mare bolid Mercedes. Trebuie sa fii insa constient ca o masina inalta nu se asaza ca una de raliu. O sa mai simti din cand in cand cand treci pe langa tiruri niste mici balanganeli academic intitulate ruliu.

Versiunea noastra de echipare a avut si comanda star trek. Unitatea de control multimedia are un touchpad pe care il folosesti ca pe joystick. Cateodata poate fi enervant pentru ca raspunde foarte bine si se misca prea rapid. Pentru asta, Mercedes a lasat si comanda traditionala. 

Despre locurile de depozitare e banal sa vorbim. E clar ca daca Mercedes stie sa faca mult loc pana si pe un Smart, pe V-class e loc urias pentru bagaje si sunt multe spatii de depozitare pentru orice va trece prin cap, de la sticle, portofele si ochelari de soare, pana la compartimente refrigerate. In spate e si o polita care poate fi pozitionata si repozitionata pentru obiecte de diverse volume.

Pe scurt, poti sa cam incarci ce vrei tu in masina aceasta daca gandesti un pic si folosesti tot ce are V-ul.    

Din nou pe drum, trebuie sa vorbim un pic si despre consumul mic. Pentru ca o masina atat de mare, ia atat de putin. La o viteza medie de 120-130 de km/h pe autostrada, cu mici scapari mai sus de atat, am scos 9.8 litri la suta de km. Adica sub 10, adica bine. Atat ne ia in oras o masina obisnuita, de poate trei ori mai anemica. Ganditi-va ca plecati la drum gasca mare si impartiti costurile. O sa iasa mult mai ieftin decat v-ati bugetat calatoria cu masina mica, un tren sau cu un maxitaxi.  

Unde mai punem ca esti in siguranta totala. Dotarile active in mers te ajuta mult, mai ales pilotul automat care tine distanta intre tine si masina din fata, dar si avertizarea la depasirea benzii. 

Pentru bani in plus, poti sa-i adaugi si sistem de parcare automata in care stai pe spate si o lasi doar pe ea. Cam asa e de fapt orice drum cu un V Class. 

ProMotor, duminica pe Sport.ro, de la 10.00