"In data de 20 martie 2013, cateva sute de salariati ai Uzinei Vehicule au incetat lucrul si au declansat un protest ilegal. Acesta a continuat la schimbul doi, cu un numar similar de persoane. In acelasi timp, peste 80% din salariatii platformei au continuat activitatea in mod responsabil, pentru a respecta angajamentele fata de clienti. Salariatii care au parasit posturile de lucru nu vor fi platiti pentru timpul cat au absentat nemotivat din postul de lucru. Sindicatul Automobile Dacia (SAD) a fost notificat ca protestul este ilegal. In raspunsul scris catre conducerea Dacia, SAD s-a desolidarizat de participantii la greva spontana si confirma ca protestul este ilegal", a comunicat compania.

Peste 5.000 de angajati ai uzinei Dacia din Mioveni, judetul Arges, au oprit activitatea, miercuri dimineata, nemultumiti printre altele ca nu a fost semnat contractul colectiv de munca si ca revendicarile salariale cerute de ei nu au fost incluse in document.

Protestatarii au spus ca li se cere sa produca o masina in 40 de secunde, dar ca nu sunt platiti corespunzator si solicita sa nu mai fie tratati ca "sclavii". 

Angajatii au scandat "Hotii, hotii", "Greva", "Nu plecam", "Jos mafia" si "Unitate", au batut in tobe si au suflat in vuvuzele, acuzand patronatul ca nu vrea sa-i primeasca la negocieri si ca a inasprit conditiile de munca, inmultind controalele la poarta, transmite Mediafax.

"Sa ne respecte. Sa ne trateze ca pe oameni, ne pun etilotestul prin sectie, ne controleaza la poarta ca pe hoti, asa se intampla, nu se mai poate sa rezistam", a declarat o femeie. 

"Sa ne dea banii ceruti si drepturile, pierdem la concedii, pierdem sporuri. Daca ni le acorda, incepem munca. Vrem 2, 3, 4 sau 5 milioane de lei vechi in plus, nu asta conteaza, problema este ca e munca multa si banii sunt putini, sa ne plateasca in mod corect pentru cat muncim. Trebuie sa faci o masina in 40 de secunde, va dati seama in ce viteza lucram noi aici ? Repet, sa ne dea banii pentru cat muncim. Nici la brutarie nu iese painea atat de repede pe cat iese o masina de la noi. Cei din Maroc au salarii mai mari, iar noi trebuie sa scoatem masina la 40 de secunde, ar trebui un minut sau un minut si jumatate, dar nu 40 de secunde, in nicio uzina auto din lume masina nu este scoasa la 40 de secunde. Vrem salarii decente, nimeni nu sta degeaba aici, aici toti muncim. Acolo jos, la Mioveni, e o puscarie cu program, la noi e puscarie cu program. Nu suntem sclavi, nu am fost primiti la negocierile pentru Contractul Colectiv de Munca, noi vrem sa muncim, dar nu asa, ca in sclavie!", a declarat un muncitor. 

In replica, Anca Orevicianu, directorul de comunicare al Grupului Renault in Romania, a spus ca negocierile se desfasoara in prezenta reprezentantilor salariatilor.  "Nu este adevarat ca nu au fost primiti la negocieri, ele au inceput in cursul lunii februarie si sunt in curs. Nu s-a pus problema disponibilizarilor", a declarat directorul de comunicare al Grupului Renault in Romania, Anca Orevicianu. Aceeasi sursa a mai spus ca aceste controale alcooltest se fac deoarece "regulamentul intern al Dacia prevede ca oamenii nu au voie sa lucreze sub influenta alcoolului". 

Referitor la controalele efectuate la poarta, Orevicianu a mai spus ca ele se fac prin sondaj, pentru ca "este important ca securitatea oamenilor si a bunurilor din patrimoniul companiei sa fie asigurate". 

Orevicianu a mai spus ca negocierile privind contractul colectiv de munca la Dacia Mioveni, care au inceput la sfarsitul lunii februarie, vor fi terminate cel tarziu in luna aprilie. 

Protestul a fost declansat in jurul orei 9.00, la Sectia de Vopsitorie a uzinei. "Muncitorii din sectii au oprit lucrul, suntem nemultumiti de prevederile noului contract colectiv, care ar trebui semnat pe 31 martie", a declarat un protestatar, care a precizat ca angajatii Dacia au cerut majorarea salariilor cu 25%, insa patronatul a acceptat o crestere cu doar 5%.