"Am facut eforturi astfel incat, per ansamblu, anul 2014 sa fie unul bun pentru DONA. In 2014 am obtinut o cifra de afaceri de aproximativ 800 milioane lei, cu aproximativ 30% mai mare fata de 2013. De asemenea, anul trecut am reusit sa generam un profit net de 6 milioane euro, cu atat mai valoros in contextul general nefericit al pietei si in conditiile in care am angajat investitii considerabile", a declarat directorul general Ovidiu Wencz, transmite Mediafax.

In 2013, compania S.I.E.P.C.O.F.A.R, care administreaza reteaua, a raportat o cifra de afaceri de 615,3 milioane lei (139 milioane euro), in scadere cu 14,6% fata de 2012, si a inregistrat o pierdere de 7,4 milioane lei (1,68 milioane euro), de peste trei ori mai mare, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice. 

S.I.E.P.C.O.F.A.R este detinuta de omul de afaceri Eugen Banciu. 

Cea mai mare parte a vanzarilor este generata de medicamentele eliberate pe baza de prescriptie medicala - 70-75%, urmate de medicamentele fara prescriptie - 10-15%, suplimente alimentare - 8-10%, cosmetice si dermatocosmetice - 3-5% si alte produse (igiena, fitoterapie, parafarmaceutice, receptura, produse pentru copii etc.) - 5-7%. 

DONA a inceput anul trecut un proces de rebranding al farmaciilor, care va presupune investitii de pana la 15 milioane euro in urmatorii 4-5 ani.

"Procesul va continua si anul acesta. Ritmul de redeschideri depinde de mai multi factori externi si interni. Noi monitorizam continuu oportunitatile si actionam in consecinta. Pana la finalul anului 2015 ne-am propus sa dezvoltam o retea de 320 - 350 de farmacii. Cifra finala depinde atat de numarul licentelor pe care le putem achizitiona, de intrarea pe profit operational a farmaciilor relocate si nou deschise, si, evident, de evolutia intregii afaceri si a pietei farma in general", a explicat Wencz.

Referitor la piata de retail farmaceutic, Wencz spune ca in ultimii trei ani aceasta a inregistrat o cvasi-stagnare si nu se intrevede o evolutie spectaculoasa nici in 2015, cand am putea asista si la fuziuni si achizitii. 

"A fost in acelasi timp si un an dificil, marcat in continuare de lupta pentru supravietuire pentru unii si de batalia pentru castigarea de cota de piata, pentru altii. Competitia a fost acerba, din pacate, miza fiind preponderent batalia preturilor, si nu neaparat cresterea calitatii serviciilor oferite. Nu cred ca va exista o evolutie spectaculoasa nici in 2015", a spus seful DONA. 

DONA are peste 1.800 de angajati si deserveste lunar 2 milioane de pacienti din toata tara.  In Romania exista peste 8.000 de farmacii, iar cele mai mari retele sunt Catena, Sensiblu, DONA si Help Net.