Cererea pentru autoturisme noi a crescut la nivel european pentru a opta luna consecutiv in aprilie, cu un avans al vanzarilor de 4,6%, la 1,09 milioane de masini, arata datele publicate vineri de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Mediafax.

Alaturi de Romania, doar alte patru tari din cele 28 de state UE au consemnat scaderi in aprilie.

Cel mai vizibil recul a avut loc in Olanda, de 6,3%, urmata de Romania, cu 5,9%, Finlanda, cu 5,6%, Austria, cu 5,1%, si Germania, cu 3,6%. 

In martie, piata auto din Romania a inregistrat a treia crestere din UE, de 37,7%, la aproape 4.600 automobile. 

Portugalia a raportat cea mai mare rata de crestere a vanzarilor in aprilie, de 53%, la 12.314 masini, urmata de Lituania, cu 36%, la 1.418 unitati. 

Germania a fost singura dintre marile piete auto din UE in scadere. Toate celelalte piete europene mari au contribuit la expansiunea vanzarilor la nivelul UE. Astfel, Spania a consemnat un avans de 28,7%, Marea Britanie a crescut cu 8,2%, Franta cu 5,8%, iar Italia cu 1,9%. 

In primele patru luni, piata auto din Romania se afla in urcare cu 10,9%, la 18.277 unitati, usor peste rata de crestere a UE, de 7,4%, la 4,34 milioane de unitati. 

Dacia a consemnat in aprilie, din nou, cea mai puternica rata de crestere dintre marcile cu volum ridicat al vanzarilor din UE.  Avansul de 34,6% a fost depasit in aprilie doar de Jepp, in urcare cu 51%, la 2.420 de masini, si Lexus, cu o crestere de 38,6%, la 1.964 autoturisme. 

Grupul francez Renault, care detine marca Dacia, a inregistrat o crestere a vanzarilor de 16,1% in aprilie, la 107.651 masini. Cel mai mare producator auto european, grupul german Volkswagen, a obtinut o crestere de 4,4%, la 287.962 masini, in timp ce PSA Peugeot Citroen, pe locul al doilea, a avansat cu 5,2%, la 122.265 unitati.  In primele patru luni ale anului, inmatricularile Dacia a avut, de asemenea, cea mai rapida crestere in randul marcilor pe piata UE, de 40,4%, la 123.954 unitati.