Carlos Ghosn este unul din cei mai importanti jucatori pe piata de masini. El este seful aliantei Renault-Nissan, alianta in care e si Dacia.

Rusia este o piata enorma pentru producatorii de masini. In totalul de 145 mil. locuitori, 260 de oameni la 1.000 de locuitori conduc. Sunt 37 mil. masini mici inregistrate. Dar Nissan incepe deja sa scoata modele din showroom-uri. Asta inseamna ca toate costurile de stagnare a productiei trebuie acoperite din alte modele vandute.

Alianta Renault-Nissan a avut un an bun pana azi. La sfarsitul lui noimebrie, Ghosn anuntase o crestere de 11% comparativ cu 2013 si un volum de 140.000 de masini Nissan vandute. Si asta intr-o piata cu scadere generala de 12%.

Vanzarile grupului Renault-Nissan (care include si AvtoVAZ , adica Lada) au scazut insa cu 8%, la 680.000 de bucati, chiar daca grupul si-a marit cota de piata la 30% (1 din 3 masini nou-vandute). 

Dupa ce a folosit expresia "baie de sange" pentru ceea ce se intampla cu rubla si cu piata auto din Rusia, CEO-ul Carlos Ghosn merge conform planului pe mai multi ani si va continua sa creasca productia. Pana in 2016, 90% din masinile vandute de Renault-Nissan-AvtoVAZ in Rusia vor fi productie locala. Celelalte 10 procente vor fi importuri. Ceea ce ii da planurile peste cap lui Ghosn este linia de modele deja modificata dupa scaderea critica a rublei – 50% Vs. $.

Din 2012 pana la jumatatea lui 2014, Nissan a investit 740 mil. $ in productia din Rusia. Si companiile concurente au luat decizii pentru perioada de criza a Rusiei. General Motors (inclusiv Opel), Audi si Jaguar au oprit vanzarile complet in Rusia.

In 2013, vanzarile din Rusia au fost la nivelul celor din Germania ~ 3.2 mil. masini mici. In 2015 si 2016, previziunile Ernst&Young dinaintea declinului rublei spuneau ca piata de vanzari din Rusia o sa ajunga la 3,4, respectiv 3,6 mil. masini.