Pretul nu reflecta potentialul pe termen lung al Scania si nici nu pare sa ia in considerare sinergiile care ar fi generate de preluare, considera comisia desemnata de Consilul de Administratie al Scania pentru evaluarea ofertei. 

Oferta Volkswagen, prezentata in februarie, propune actionarilor minoritari un pret cu 36% peste cotatia bursiera de la momentul respectiv. 

Grupul german detine, direct si indirect, prin subsidiara MAN, 62.6% din actiunile Scania si 89,2% din voturi in actionariat.

Legislatia suedeza prevede ca atunci cand un actionar a depasit pragul de 90% intr-o companie, acesta poate forta actionarii minoritari sa-si vanda participatiile si poate delista compania de la bursa. 

Volkswagen incearca sa aduca sub aceeasi umbrela activele pe care le detine in sectorul autocamioanelor, printre care se numara producatorul german MAN si grupul Scania, pentru a crea o companie cu amprenta globala, capabila sa concureze de la egal la egal cu liderii de piata Daimler si Volvo. 

Actionarii minoritari ai companiilor producatoare de camioane controlate de Volkswagen au respins in repetate randuri propunerile grupului de a combina platformele tehnologice si diviziile de cercetare si dezvoltare, in vederea reducerii costurilor si cresterii profitului. 

Conducerea Scania asteapta o noua oferta din partea Volkswagen, la un pret mai atractiv. Actiunile Scania au scazut marti pe bursa de la Stockholm cu pana la 4,4% si au revenit la pretul anterior anuntarii ofeertei VW. Titlurile Volkswagen au scazut marti dimineata la Frankfurt cu 0,9%. 

Volkswagen estimeaza ca, prin fuziunea Scania cu MAN si cu divizia proprie de autovehicule comerciale, care produce dube si camionete, ar putea consolida profitul anual al operatiunilor cu 650 milioane euro, fata de sinergiile de numai 200 milioane euro inregistrate in prezent. 

In eventualitatea unei fuziuni Scania - MAN, compania rezultata s-ar pozitiona pe locul al doilea la nivel global dupa Daimler, depasind Volvo. Scania si MAN au livrat anul trecut 220.800 autocamioane, fata de 200.300 in cazul Volvo. Daimler conduce detasat, cu 484.200 de camioane comercializate in 2013.