Autoritatile au gasit solutia insa. “Pico y Placa” este sistemul care functioneaza in Bogota si in Medellin. Amenda pentru nerespectare este de 285.000 de pesos columbieni, adica echivalentul a 160 dolari. Pe cat de simpla este regula, pe atat este si de eficienta. In zilele pare sunt interzise masinile cu numere de inmatriculare pare, in intervalele 6.00-8.30 si 15.00-19.30. In zilele impare vine randul proprietarilor de masini cu numere impare sa se supuna restrictiilor de circulatie. Intervalele din lege sunt cele mai aglomerate, includ orele dinspre casa spre serviciu, cele mai aglomerate ore fiind cele din timpul serviciului si drumul serviciu-casa.

Soferii sunt scutiti de la regula in zilele de weekend si tot timpul in zona de sud a Bogotei – cea mai greu de controlat din cauza infractionalitatii.

Si Mexic are o regula asemanatoare – “Hoy No Circula” ("Azi nu se circula"). Exista insa si semne ca s-ar putea renunta curand la regula numerelor pare si impare. In primul rand pentru ca s-au diversificat si s-au modernizat mult metodele de transport, iar numarul masinilor scade din cauza taxelor. In al doilea rand, de sapte ani incoace, guvernul suspenda legea in timpul sarbatorilor de iarna, iar lumea a inceput sa se dezobisnuiasca sa mai respecte sistemul.

Una dintre noile solutii pentru mentinerea unui grad civilizat de circulatie ar fi impunerea unor taxe pentru zonele centrale, asa cum se intampla in Anglia. Datoriile celor care au intrat cu masina in Londra si nu au platit taxe pentru zonele aglomerate sunt de 170 milioane de lire sterline. Anual, in jur de 35.000 de masini nu-si platesc la timp taxa pentru traficul din Londra. Tariful este de 10 lire pe zi. Daca nu se plateste in ziua curenta, taxa ajunge la 12 lire, in timp ce daca soferii se aboneaza la sistemul automat de plata (vigneta sau aparat), pretul scade cu o lira/zi.

In SUA si in alte tari civilizate exista linii speciale pentru masinile care duc mai multi pasageri, iar in Japonia taxele pentru inspectiile tehnice periodice sunt uriase.

Si in Romania, inainte de ’90, se folosea regula numerelor pare ori impare duminica. O duminica erau interzise in trafic masinile cu numere pare, iar urmatoarea duminica nu circulau autoturismele cu numere de inmatriculare impare.