Sefii mai multor sindicate din Franta au declarat ca Renault incearca sa stranga bani prin santajul anagjatilor. Dupa aceste practici ilegale, muncitorii trebuie sa accepte conditii mai grele de lucru.

CFE-CGC (Confederation francaise de l’encadrament - Confederation generale des cadres) este una dintre cele cinci mari confederatii franceze care reprezinta angajatii din birouri, pe cei cu sarcini administrative.

Un purtator de cuvant al conferendatiei a declarat la o statie de radio ca Renault a amenintat cu inchiderea a doua fabrici din nordul Frantei daca muncitorii nu accepta conditiile de lucru discutate, marti, intr-o sedinta. Unul dintre puncte era mutarea unora dintre muncitori in cealalta fabrica, daca situatia grea cere acest lucru. Printre altele, programul mucitorilor se modifica la 1.603 ore de lucru pe an (aproximativ 7 ½ h pe zi).

Renault a organizat o greva pe 23 ianuarie impotriva acestui caz de santaj. Solidari cu ei, 300 de angajati PSA (Peugeot-Citroen) au iesit si ei in strada.

Carlos Ghosn, CEO-ul grupului Renault-Nissan, a negat foarte clar la postul TV France 2 zvonurile care circula in piata despre un presuspus santaj: „Nu este o situatie usoara, ambele parti trebuie sa faca un efort. In orice caz, nu incercam in niciun fel sa santajam pe cineva. Daca de fiecare data cand incercam sa discutam cu sindicatele, ele inteleg ca le santajam, nu se va ajunge nicaieri”.

Urmatoare intalnire intre Renault si uniunile sindicale va avea loc pe 29 ianuarie.