La fel ca la Nissan Qashqai, designul este potolit, cu imagini din identitatea brand-ului. Iar asta se vede cel mai bine la grila si la faruri.

Daca esti un pic mai cunoscator decat majoritatea, vei sesiza si liniile care bat caroseria dintr-un cap in celalalt.  

Filosofia din spate se numeste kodo, care tradus in romaneste inseamna fluiditate, dinamica. Pentru ca este un SUV mic si scopul lui nu este de offroader dedicat, masina are si tractiune 4x2. 

Inauntru nu trebuie sa te astepti la atmosfera de OZN. Mazda CX5 este pentru oameni care s-au maturizat si au trecut de faza fitelor si nu mai vor sa-si impresioneze prietenii cu luminite si butoane. Interiorul iti da siguranta pe care o vrei de la o masina solida, este usor si rapid de inteles.

Ai comenzile strict necesare la vedere si daca vrei sa intri in detalii te joci cu joystick-ul rotund dintre scaune. O sa gasesti in meniuri tot ce vrei, de la conectivitate multimedia la diverse device-uri pentru ascultat muzica, pana la navigatie cu toate optiunile. Multe dintre optiuni pot fi accesate si de pe volan.  Soferul si pasagerul din fata au loc la fel de mult precum cei din spate. E mult si e relaxant sa stii ca nu trebuie sa-i mai intrebi cand se urca in masina daca “au loc”.

Volumul portbagajului e de 470 de litri si ajunge la 1.600.  Pentru comenzi rapide importante exista un bloc mic de butoane in stanga volanului. Cu un singur click le activezi si le dezactivezi. Sunt comenzi precum controlul tractiunii, ESP-ul sau avertizarea la depasirea liniei continue.   

CX5-ul nostru este un 4x4, cu motor de 2.2 litri, 150 de cai si cutie automata de viteze. Am bagat masina pe niste pietroaie de rau amestecate cu namol umed. Cauciucurile s-au incarcat imediat cu noroi, dar masina s-a miscat excelent. Am simti foarte bine pe pietre cum impinge spatele cand e nevoie si cat de bine raspunde imediat la solicitari.  La drum lung este atat de usor de condus ca te ia plictiseala dupa cateva zeci de km, uiti ca esti la volan. Pentru excursii de peste cateva sute de km este probabil masina ideala.

CX5 nu este insa masina pe care sa o transformi intr-una de raliu. Motorul chiar daca are multi cai nu duce puterea la roti atat de prompt. Asta poate si din cauza volumului general al masinii si sigur din cauza cutiei de viteze. Nu schimba foarte repede, dar sa tinem cont ca nu pentru asta a fost facuta. Japonezii au vrut sa faca o masina pentru oameni responsabili 100%. Penrtu ceilalti exista modele Mazda3, Mazda6 sau noua MX5 cu adaos serios de putere. Acelea sunt masini care livreaza senzatii. CX5 livreaza siguranta si linistea pe care o cauta un anumit segment de clienti. 

Consumul este civilizat pentru o masina mare si puternica precum CX5 -  5.2 l / 100 km oficial Vs. 9 l / 100 km in test.

Tehnologiile din pachetul skyactive imbunatatesc areodinamica, schimbul treptelor si eficientizeaza rulajul motorului pentru un consum cu pana la 20% mai mic. 

CX5-ul testat de noi costa 27.000 de euro cu tot ce are pe el. Este un pret care la prima strigare te sperie. Daca mergi insa cu un CX5 aproape ca nu-ti vine sa te mai dai jos din el si sigur incepi sa-ti faci calcule de rate online pe la toate bancile.  

Cel mai bun pret pentru CX5 este pe modelul cu tractiune fata si motor  de 2 litri benzina 165 de cai. Costa 22.500 de euro cu TVA inclus.

In primele 6 luni din 2014, in Romania s-au vandut 170 de modele CX-5. Este cel mai bine vanduta Mazda la noi (Mazda3 – 123 de bucati, Mazda6 – 90 de bucati).  

Un Nissan Qashqai incepe de la 18.700 de euro pentru modelul cu un motor de 115 cai si cutie de viteze manuala cu 6 trepte.

Foto: Teodora Maftei