Vanzarile producatorului auto din Japonia, care includ subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat cu 3% in 2014 in comparatie cu anul precedent, de la 9,98 de milioane de unitati la 10,23 milioane de unitati.

Rezultatele bune la nivel global au fost sustinute de vanzarile din Statele Unite, care au avansat cu 6,2%, la 2,37 de milioane de unitati in 2014, pe fondul cererii ridicate de SUV-uri. 

Saptamana trecuta, Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a raportat vanzari in urcare cu 4,2% fata de 2013, la 10,14 milioane de unitati, devansand General Motors, ocupantul pozitiei a doua in clasamentul celor mai mare producatori de autovehicule din lume la finalul lui 2013. 

General Motors a anuntat ca a comercializat 9,92 de milioane de masini in 2014, in crestere cu 2,1% fata de anul precedent. 

"Grupul Toyota este mai preocupat de mentinerea profitabilitatii, decat sa alerge dupa numere. In aceste conditii, nu m-ar surprinde daca Toyota ar vinde mai putine masini decat Volkswagen in anii urmatori", a declarat Peggy Furusaka, analist al Moody’s Investors Service din Tokyo. 

De altfel, Toyota estimeaza ca vanzarile vor cobori cu 1% in acest an, la 10,15 milioane de autovehicule, intrucat se asteapta la un declin al cererii pe piata din Japonia dupa cresterea unui impozit pe consum.