Fabrica din Olanda produce modelul Colt si Outlander-ul sport, insa contributia sa la vanzarile globale din cadrul Mitsubishi este mai mica de 5% din totalul de 1,1 milioane de autoturisme vandute anul trecut.

Avand in vedere ca in Europa de Vest, cererea va ramane scazuta, producatorii de autoturisme si-au redirectionat atentia catre Europa de Est si catre alte piete emergente unde ratele de crestere sunt mai ridicate.

Iesirile NedCar au scazut brusc la 50,000 de vehicule pe an, in comparatie cu capacitatea sa de 200,000 unitati.

Speculatiile privind inchiderea fabricii olandeze, care are 1500 de angajati, au aparut dupa ce compania a anuntat ca va opri productia modelului Colt in Europa la sfarsitul anului 2012.

Mitsubishi a anuntat ca a luat inca o decizia cu privire la viitorul fabricii din Olanda, dar pe piata europeana se vor furniza autoturisme din Japonia si Thailanda.

Saptamana trecuta, Mitsubishi Motors a anuntat un profit operational de 38,51 miliarde yeni si o pierdere pe piata europeana de 11,4 miliarde yeni. Vanzarile din  Europa erau de 340,000 vehicule in 2007/2008, insa anul trecut au scazut la 218,000.

Mitsubishi Motors construieste o noua fabrica in Thailanda si intentioneaza sa mareasca productia in China si Brazilia, unde se asteapta la o crestere a vanzarilor mai mare decat in tarile dezvoltate.

Adversarul local Nissan Motor, care detine o fabrica in nord-estul Angliei, a anuntat ca va construi o  noua unitate de productie in Mexic, in valoare de 2 miliarde de dolari, pentru a stimula vanzarile la nivelul Americilor.

NedCar, amplasata in Born, si-a inceput activitatea in 1991, ca o fuziune intre Mitsubishi Motors, Volvo si guvernul olandez. Mitsubishi Motors a devenit unic proprietar al fabricii in anul 2001, dupa ce a cumparat intreaga proprietate de la partenerii sai.