Datorita levitatiei magnetice, trenul "pluteste" deasupra sinelor. In felul acesta, rezistenta la frecare e mult mai mica si sporesc performantele de viteza. Dar, costurile sunt pe masura.

Dupa opt zile de teste, daca totul merge bine, vor urma curse regulate intre Tokyo si Nagoya, orase aflate la 440 de kilometri distanta unul de celalalt.

Bloomberg scria, luna trecuta, ca Central Japan Railway a primit un numar coplesitor de cereri pentru o plimbare cu cel mai rapid tren din lume, in calatoriile-test pe care compania le face inainte de lansarea oficiala.

In jur de 150.000 de cereri au fost primite pentru cele 100 de bilete pentru calatoriile care vor avea loc in noiembrie si decembrie.

JR Central, care opereaza cea mai aglomerata retea feroviara din lume, contruieste o linie maglev care va lega Tokyo de Nagoya si pe care trenurile vor circula cu o viteza de 500 km/ora.

Compania va cheltui pentru acest proiect 5,1 trilioane de yeni (48 miliarde de dolari), fonduri proprii provenind din veniturile record castigate, dupa ce a obtinut un profit operational mai mare ca cel al Apple.

Linia de mare viteza de tip maglev va reduce cu mai mult de jumatate timpul de parcurgere al distantei dintre Tokyo si Nagoya, al treilea cel mai mare oras al Japoniei. Trenul urmeaza sa strabata drumul in 40 de minute.

Linia, care foloseste puterea magnetica pentru a impinge trenurile care vor levita deasupra ei, va face posibila atingerea unei viteze de 500 km/ora, de la 286, in prezent.