Fata de iulie, vanzarile de autovehicule noi au inregistrat o scadere de 25,3%, la 7.455 de unitati, iar livrarile de autoturisme s-au redus cu 30,4%, la 5.959 unitati. 

In Romania, vanzarile sunt sustinute in continuare de achizitiile realizate de catre companii, 71% din volumulul total inregistrat in intervalul ianuarie - august. 

"Si pe plan european se remarca o evolutie pozitiva, principalele tari europene inregistrand cresteri ce consolideaza un trend ascendent pentru 2014 (datele dupa opt luni fiind: Franta +1,6%, Germania +2,6%, Italia +3,5%, Spania +16,4%, Marea Britanie +10,1%). Ar fi insa de remarcat faptul ca in luna august 2014, in jumatate din tarile Europei vestice volumele au fost mai mici decat cele din august 2013", potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

In primele opt luni ale anului, inmatricularile de autoturisme rulate au scazut cu circa 5,5% (8.300 unitati) comparativ cu aceeasi perioada din 2013.  Cu toate acestea, volumul acestora (peste 139.000 unitati in 2014) ramane ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi, de aproximativ trei ori mai mare.

Comparativ, in 2013 raportul a fost de 4 unitati rulate la unul nou. 

La autoturisme noi, topul vanzarilor pe marci dupa opt luni este condus de catre Dacia, cu 17.792 unitati (33,1% din total), urmata de Volkswagen (5.491 unitati/ 10,2%), Skoda (5.042 unitati/ 9,4%), Ford (3.741 unitati/ 7%), Renault (3.635 unitati/ 6,8%) si Opel (2.433 unitati/ 4,5%). 

Pe modele, situatia a ramas neschimbata, Dacia Logan fiind cel mai bine vandut model in august, dar si dupa opt luni, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia si Volkswagen Golf. 

Productia auto a scazut cu 8,4% in intervalul analizat, la 252.119 de autovehicule, din care 85% au fost asamblate de Dacia, 14,8% de Ford si 5 unitati de catre Roman Brasov. 

Volumele cele mai mari au fost inregistrate de Dacia Duster (101.637 unitati, din care 2.152 in luna august), urmata de Dacia Logan (55.571 unitati, din care doar 776 unitati in august), Ford B-Max (38.555 unitati, din care 2.034 in august), Dacia Sandero (30.032 unitati) si Dacia Logan MCV (26.319 unitati). 

In august au fost exportate 4.304 unitati, ceea ce face ca dupa opt luni sa fie consemnate livrari externe totale de 232.171 unitati, in scadere cu 2,2% fata de perioada similara din 2013. 

Cel mai exportat model dupa opt luni a fost Dacia Duster (96.493 unitati), urmat de Logan, cu 46.405 unitati si Ford B-MAX, cu 38.376 unitati. 

"Cu datele inregistrate in august 2014, consemnam un numar de 14 luni consecutive de crestere fata de lunile similare din anul precedent. Totusi, aceste volume nu inseamna in mod automat si cresterea afacerilor, daca ne uitam la datele comunicate de catre Institutului National de Statistica. Conform INS, cresterea cifrei de afaceri in comertul cu autovehicule dupa 7 luni din 2014 era de numai 6% fata de aceeasi perioada din 2013, comparativ cu +32% cat a fost cresterea numarului de unitati vandute. In plus, remarcam si faptul ca numarul de autoturisme noi inmatriculate in Romania (la 8 luni) este cu circa 15% mai mic decat vanzarile realizate", anunta APIA. 

Asociatia puncteaza ca autovehiculele rulate importate continua sa intre in numar important in parcul national, in conditiile in care nefiscalizarea comertului cu autovehicule rulate din import (TVA, impozite) ramane un subiect nerezolvat de ani de zile. 

Concluzionand, reprezentantii APIA sustin ca este necesar un cadru legal care sa stimuleze in mod real achizitia de autovehicule cu tehnologii avansate, orientate catre eficienta si protectia mediului, iar complementar sunt necesare masuri eficiente de limitare a evaziunii fiscale din domeniul comertului cu autovehicule rulate.