Cota de piata a Volkswagen in India a scazut la aproximativ 2% in acest an fata de 4% in 2011, potrivit firmei de cercetare Emerging Markets Automotive Advisors. 

Pentru a opri acest declin, constructorul auto german incearca sa atraga soferii din India cu modele ieftine, la fel ca si competitorii sai, General Motors si Toyota. 

In acest sens, VW vrea sa lanseze un automobil compact, cu o lungime de sub patru metri, exclusiv pentru India, ca parte a unui plan de investitii in valoare de 243 de milioane de dolari pentru urmatorii sase ani. 

"Este un automobil nou, la care lucram cu prioritate. Va fi o masina diferita, cu propriul nume. Nu va fi un Polo sau un Vento", a spus Mayer, directorul diviziei de autoturisme din India al VW. 

El a precizat ca, in acelasi timp, producatorul german lucreaza si la dezvoltarea unui model sport special conceput pentru piata indiana. 

Totusi, Mayer a declarat ca Volkswagen nu va intra in competitie pe segmentul masinilor foarte ieftine, care este, de altfel, cel mai popular in India. 

"Acesta este un segment unde nu vrem si nu suntem capabili sa intram. Ideea ca VW sa intre pe un segment de pret foare, foarte redus prin compromiterea valorilor sale de baza - calitatea si siguranta - nu este una buna", a explicat el. 

VW este liderul pietei auto din China, cea mai mare la nivel mondial, dupa volumul vanzarilor. In schimb, in ceea ce priveste alte economii emergente, producatorul german inregistreaza rezultate mai slabe. De exemplu, vanzarile in India au scazut constant in ultimii trei ani, iar in Brazilia, Rusia si Africa de Sud volumele comercializate in primul semestru din acest an au coborat comparativ cu anul trecut.