" - Ati dat cu masina in gropi?
  - Da.
  - Si ce ati patit?
  - Bara de pe fata. Nu o mai am deloc."

O soferita a trebuit sa decida intr-o fractiune de secunda daca intra cu masina in groapa sau pe contrasens, unde putea rani pe cineva. Si-a asumat riscul si a intrat intr-un crater. "Mi s-a indoit janta, directia mi s-a strambat si plus alte care inca nu se vad", se plange Anca Oprea, proprietarul masinii avariate.

"Avem programari, ajung la noi si in martie. Majoritatea masinilor sunt neasigurate, oamenii vor trebui sa suporte costurile",
explica Dan Jivca, administratorul unui service auto.

Atentie, unele polite CASCO nu acopera daunele provocate de gropi, cum ar fi anvelopele sau jantele. "Pentru ca o companie de asigurari, atunci cand calculeaza un risc il calculeaza ca si un risc probabil. Deja din momentul in care el devine cert, iar in Romania faptul ca dai cu masina in gropi este deja un lucru cert, poti sa il excluzi din start", precizeaza Madalin Rosu, manager departamentului de daune al unei companii de asigurari.

Si nu doar gropile ii pandesc pe soferi. Isi pot gasi masinile lovite, pentru ca mai toate locurile de parcare sunt ingropate in zapada.

Din cauza troienelor foarte mari trebuie sa dai dovada de toata priceperea ca sa poti parca o masina pe stradutele mici din Bucuresti. Dar pana si soferii foarte experimentati nu sunt feriti de pericole si risca sa-si zgaraie masinile.

" - Am zgaraiat-o. Ca e foarte complicat. Eu vin des la voi, dar este cam complicat, trebuie sa asteptam primavara.
  - Aveti CASCO?
  - Nu, pentru ca e scump."

Cei care nu vor sa plateasca reparatia din buzunar, il pot da in judecata pe administratorul drumului. Asa au procedat si multe companii de asigurari, care au castigat procesele si au reusit sa-si recupereze banii dupa ce i-au despagubit pe soferi.