Potrivit regulilor BNR, toate bancile au obligatia legala de a actualiza si completa informatiile si documentele privind identificarea clientilor. “Este o reglementare paneuropeana”, a declarat pentru incont.ro Mugur Stet, purtatorul de cuvant al BNR.

In caz contrar, institutiile financiare au dreptul legal de a restrictiona accesul temporar al clientilor la conturi, incepand cu 1 aprilie 2010. Si o vor face, ameninta reprezentantii bancilor, dat fiind ca este vorba despre o cerinta la nivel national si ca la baza ei stau Regulamentul BNR nr. 9/2008 privind cunoasterea clientelei si H.G. nr.594/2008 privind aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii nr.656/2002.

Asadar, pentru a nu te trezi in ipostaza de a nu mai avea acces la banii tai sau la salariul primit pe card, tot ce trebuie sa faci este sa mergi la banca pana pe 31 martie, sa completezi un formular si sa lasi o copie a cartii de identitate, ne-au declarat cei de la UniCredit Tiriac.

S-au trimis deja instiintari si foarte multi dintre clientii nostri s-au prezentat deja la banca pentru actualizarea dosarului”, au mai spus reprezentantii UniCredit.