Astazi mii de clienti ai CEC au descoperit cu stupoare ca nu-si pot folosi cardul si ca trebuie sa isi retraga banii de la ghiseu.

"In scopul protejarii disponibilitatilor banesti ale clientilor, CEC Bank a aplicat masura de blocare si re-emitere card si cod PIN, fara cost, pentru un numar de carduri", a anuntat banca de stat.

O femeie a fost retinuta de politie aseara in momentul in care a platit cu cardul intr-un magazin. Casierei i-a aparut mesajul ca acel card este furat, asa ca a chemat agentii de paza, iar intr-un final clienta a fost dusa la sectie, desi nu avea nicio vina.

Dupa aceasta experienta nefericita, oamenii au aflat abia astazi ce s-a intamplat. Cei de la banca si-au cerut scuze si au precizat ca hackerii au spart o baza de date din Europa, care contine informatii si despre cardurile unor banci din Romania. Practic aceste informatii confidentiale despre carduri se strang in server dupa fiecare plata.

Atunci cand platiti la un magazin, iar POS-ul este de la aceeasi banca de la care aveti cardul, tranzactia este trimisa direct la institutia financiara de care apartineti, pentru confirmarea platii.

Daca insa, cardul este emis de o alta banca, intervine un procesator care intermediaza tranzactia. O astfel de companie europeana care detinea datele a milioane de tranzactii a fost spart, iar piratii cibernetici puteau sa jongleze cu banii clientilor.

Si in cazul platilor pe internet intervine un procesator. Comerciantii nu pastreaza insa informatii despre carduri.

Daca raman fara bani in cont, dupa o frauda, clientii primesc banii inapoi, promit bancherii. Desigur, clientii trebuie sa fie atenti si sa raporteze orice retragere suspecta de bani. In cazul bazei de date furate s-a deschis si o ancheta.

Citeste si:

Restanti la credite. Reprezentantii BNR cer bancilor sa-i pasuiasca pe datornici VIDEO

Un bancher al BNR a publicat primul manual de educatie financiara pentru elevii de scoala generala. Economia pe intelesul copiilor de 10 ani