Facebook aduce, potrivit studiului,15,2 miliarde de euro economiei Uniunii Europene.

Sheryl Sandberg a declarat ca „reteaua sociala se dovedeste a fi valoroasa in special pentru afacerile de dimensiuni mici si mijlocii, care reprezinta coloana vertebrala a economiei Europene”.

Desi Sandberg a denumit impactul retelelor de socializare „o pata de lumina in timpuri dificile”, ea a avertizat ca „fenomenul de crestere nu are loc de la sine. Trebuie sa ne asiguram ca investim in educatia corecta, in pregatire, in tehnologie si in retele, in asa fel incat mediile sociale ca Facebook sa indrume in continuare spre inovatie si crestere economica.”

Pentru realizarea studiului, Deloitte a combinat efectele directe pe care le are Facebook asupra economiei europene, prin intermediul angajatilor sai si al celor relationati direct cu gigantul din Big Four, cu efectele asociate valorii retelei sociale ca un mediu de publicitate, platforma de aplicatii si driver pentru vanzarile tehnologiilor de banda larga, telefoane mobile si alte dispozitive conectate.

Facebook a anuntat ca prin 5 milioane de euro din credite de publicitate a ajutat 50,000 de intreprinderi europene mici, precum si prin parteneriate dintre Camera de Comert a Marii Britanii si Natiunea Intreprinderilor.

David Richards, director de operatiuni al Camerei de Comert Britanice, este de parere ca programul prin care Facebook va arata companiilor cum il pot folosi la maximum va fi unul de success. „Afacerile mici sunt interesate sa invete cum pot folosi Facebook-ul la putere maxima, mai ales in aceste timpuri dificile”.