Mai mult de 4 milioane de turisti trec, in fiecare an, pragul barariei din Dublin, care a fost transformata in muzeu.

Arthur Guinness a inceput sa faca bere aici in 1759, desi cladirea in care functioneaza acum muzeul a fost construita in 1904.

Guinness a inchiriat beraria in 1759, cu suma de 45 de lire pe an, pentru 9.000 de ani. Zece ani mai tarziu, in mai 1769, Guinness facea primul export de bere: sase butoaie din bautura irlandeza plecau catre Marea Britanie.

Arthur Guinness a inceput sa vanda celebra bere neagra, pe care o consumam si astazi, in 1778, bere pe care o producea in trei tipuri diferite, unul dintre ele fiind destinat exportului.

Devenita una dintre cele mai celebre marci de bere din Irlanda si Marea Britanie, vanzarile s-au dublat din 1868 si pana in 1876, de la 350.000 de butoaie, la 779.000 de butoaie pe ani. Si asta in conditiile in care compania nu se promova in niciun fel si nu oferea reduceri.

In 1900, berariile care faceau parte din lantul Guinness ajunsesera la 5.000 de angajati, iar in 1914, fabrica producea peste 2,6 milioane de butoaie de bere pe an. Pana in 1930 a devenit al saptelea producator de bere din lume.

Desi in 2006, vanzarile de Guinness in Irlanda si Marea Britanie au scazut cu 7%, compania a furnizat totusi un sfert din totalul cantitatii de bere care s-a vandut in cele doua tari.

Berea Guinness este foarte bine vanduta pe piata africana, 40% din vanzarile din intreaga lume desfasurandu-se in aceasta zona. De altfel, Guinness a deschis fabrici de imbuteliere in tari precum Nigeria, Bahamas, dar si Canada sau Indonezia.

Si desi Guinness este o bere traditionala irlandeza, bautura se consuma in cantitati mai mari in Marea Britanie. Al treilea mare consumator de bere Guinness este Nigeria. In SUA, in 2010, s-au consumat 950.000 de hectolitri de bere Guinness.

Iata mai jos un tur in imagini cu beraria Arthur Guinness din Dublin.

Sursa foto: Business Insider via Flikr