Comparativ cu al doilea semestru din 2010, piata a scazut usor. In acelasi timp, cresterea din prima parte a anului a fost sustinuta de luna mai, care a totalizat cele mai multe investitii din acest an, potrivit raportului raport Romanian Online Advertising Study (ROADS).

In acelasi timp, valoarea pietei de publicitate online s-a ridicat la circa 85 de milioane de lei, putin peste 20 de milioane de euro, si 42 milioane de lei, adica circa 10 milioane de euro, la 6 luni. Datele au fost obtinute analizand circa 1.400 de website-uri, fata de 1.150 anul trecut.

Cei mai mari investitori

In primul semestru, clientii de publicitate online care au investit cel mai mult sunt cei din serviciile financiare, telecom si auto. Ei acopera cele mai multe investitii din sector. Pe urmatoarele locuri se afla cei din domeniul FMCG,entertainment si media.

In acelasi timp, Catherine Borrell, director de cercetare la IAB Europe, spune ca piata europeana de publicitate a crescut la 17,7 miliarde de euro in 2010, de la 15,3 miliarde in 2009.

In ceea ce priveste publicitatea in mediul online, Tom Bowman, vicepresedintele departamentului de advertising al BBC Worldwide, spune ca piata de advertising romaneasca are un potential imens de crestere tinand cont de faptul ca doar 5% din bugetul companiilor sunt destinati investitiilor in online, comparativ cu 10% in Marea Britanie, in 2002. "Advertiserii trebuie sa stie cand sa separe continutul reclamelor de cel al site-urilor de stiri, unde utilizatorii intra ca sa se informeze, sa isi cunoasca publicul. In jur de 80-90% din populatie cumpara produse pe care le-au mai incercat. Pentru cele 10% trebuie gasite solutii ca sa incerce ceva nou", considera Bowman.

Citeste si:

Lansare cu ghinion pentru iPhone 4S. Samsung cere la tribunal interzicerea noului gadget

Probabil una dintre cele mai mari fraude in Asigurari. Fost director intr-o companie de telefonie mobila, suspectat ca si-a declarat masina furata ca sa incaseze prima de peste 80.000 euro