Cel mai mare lant de restaurante din lume nu a avut deloc o perioada usoara in ultima vreme, scrie BusinessWeek. O parte dintre angajatii sai din Statele Unite, si nu numai, s-au plans de salariile foarte mici. Cei care colaboreaza cu popularul brand in sistem de franciza, asta insemnand operatorii a aproape 90% dintre restaurantele McDonald’s din 14.100 de locuri numai in State, s-au declarat nemultumiti de multele schimbari din meniuri, care pare ca se extind de la o zi la alta, dar si de promotiile des aplicate.

La randul lor, consumatorii s-au plans de servirea greoaie.

Don Thompson, directorul executiv al companiei, a sintetizat situatia intr-o singura fraza: “Ne-am pierdut relevanta pentru consumatori”. Comentariul a venit, joi, dupa ce lantul de fast-food, mai precis restaurantele din Statele Unite, au anuntat vanzari cu 0,2% mai mici in 2013. Numarul clientilor a scazut si mai mult, cu 1,6%.

Singurul lucru pozitiv aflat cu ocazia anunturilor de joi este faptul ca cei care calca pragul restaurantelor au avut in ultima perioada tendinta de a petrece mai mult timp acolo.

In 2012, vanzarile la nivel global au crescut cu numai 0,2%, insa numarul clientilor a scazut cu 1,9%. Castigurile pentru 2013 au crescut cu 2%, la 28,1 miliarde de dolari, insa acest lucru nu este considerat o performanta.

McDonald’s se confrunta cu o competitie serioasa din partea altor lanturi de restaurante, care ofera mancare mai proaspata si se bucura de o reputatie mai buna in ceea ce proveste calitatea alimentelor oferite. McDonald’s a incercat sa contracareze acest trend, si a creat produsele McWrap si Mighty Wings, insa acestea nu au avut succesul scontat printre consumatori.

O alta decizie adoptata in Statele Unite a fost suplimentarea meniurilor la preturi foarte mici, cu noi tipuri de sandvisuri, oferite la preturi avantajoase. Rezultatele meniului nou creat sunt conforme cu asteptarile companiei, a declarat Thompson, fara a oferi insa mai multe amanunte.

Si tot acesta a mai spus ca planurile McDonald’s pentru acest an includ oferirea de burgeri personalizati, dar si o mai mare concentrare pe partea de cafea si mic dejun. Desi nu se stie cu siguranta, acest lucru ar putea insemna ca produsele oferite la micul dejun, si care pot fi consumate acum doar in decursul diminetii, ar putea fi de anul acesta disponibile pe toata durata zilei.