Apple ramane cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat la 185 miliarde de dolari.

Valoarea combinata a brandurilor din Top 100 se situeaza la 2.600 de miliarde de dolari, in urcare cu 77% fata de 2006, arata studiul, realizat de compania Millward Brown Optimor pentru grupul WPP.

Podiumul este completat de IBM, cu 112,54 miliarde de dolari. Google a facut schimb de locuri cu IBM, care ocupa in precedenta editie a studiului locul secund.

Companiile din telecom si sectorul tehnologic continua sa domine topul, cu 29 de branduri cu o valoare cumulata de peste 1.000 de miliarde de dolari, se arata in studiu. Dintre cele mai valoroase 10 branduri din lume, sase provin din IT si telecom: Apple, Google, IBM, AT&T, Microsoft si China Mobile. 

Iata care sunt cele mai valoroare companii de pe glob:

1. Apple

Valoare: 185 miliarde de dolari
Sector: Tehnologie
Loc ocupat in 2012: 1
Desi nu a fost un an tocmai bun pentru gigantul IT, din mai multe considerente, pozitia sa in topul celor mai valoroase branduri din lume ramane deocamdata neatinsa. Totusi, Apple trebuie sa tina cont ca rivalii sai castiga teren, iar actiunile sale au scazut cu 30% de la maximul inregistrat in 2012. De asemenea, americanii nu au mai scos pe piata niciun produs nou, de la ipad mini, in octombrie anul trecut.

2. Google

Valoare: 114 miliarde de dolari
Sector: Tehnologie
Loc ocupat in 2012: 3
Evolutia cotatiei actiunilor Google a urmat un trend diametral opus fata de Apple, iar compania a lucrat asiduu pe partea de inovare. Cativa dezvoltatori si jurnalisti au testat, in premiera, ochelarii Google. Spotify are astazi un concurent serios in Google Play Music All Access. Valoarea brandului american a crescut astfel cu 5% fata de anul trecut.

3. IBM

Valoare: 113 miliarde de dolari
Sector: Tehnologie
Loc ocupat in 2012: 2
Desi a coborat o pozitie, gigantul IT a avut un an destul de bun, iar cotatia actiunilor nu s-a departat foarte mult de maximul inregistrat. Desi castigurile din primul trimestru din 2013 nu au fost extraordinare, cele din trimestrul precedent au depasit orice asteptari. In 2005, IBM a vandut divizia de PC-uri catre Lenovo, concentrandu-se mai mult pe partea de software si servicii.

4. McDonald’s

Valoare: 90 miliarde de dolari
Sector: Fast-food
Loc ocupat in 2012: 4
Valoarea brandului McDonald’s a scazut cu 5%, dar a reusit sa isi mentina pozitia de pe locul patru. Cel mai cunoscut brand din industria fast-food-ului a incercat in ultima perioada sa atraga atat copiii, cat si parintii, dar va reveni cel mai probabil la strategia de dinainte, avand in vedere ca cel mai nou-intrat jucator din domeniu, Burger Angus, care viza o clientela mai selecta, nu a avut succesul scontat.

5. Coca-Cola

Valoare: 78 miliarde de dolari
Sector: bauturi
Loc ocupat in 2012: 6
Valoarea brandului a Coca-Cola a crescut cu 6% anul acesta, ajutand gigantul american sa urce o pozitie in top. Luna trecuta, Coca-Cola a anuntat venituri peste asteptari datorita rezultatelor foarte bune inregistrate pe pietele din Brazilia, Rusia si India. Si in cadrul economiilor dezvoltate compania continua sa obtina crestere constanta.

6. AT&T

Valoare: 76 miliarde de dolari
Sector: Telecom
Loc ocupat in 2012: 8
Gigantul din telecom a crescut foarte mult de la inceputurile sale timide din 1870, devenind acum unul dintre greii Internetului de mare viteza si al comunicatiilor wireless. Cotatiile actiunilor au crescut, revenind la nivelul din 2008. AT&T are a doua cea mai mare retea 4G din SUA.

7. Microsoft

Valoare: 70 miliarde de dolari
Sector: Tehnologie
Loc ocupat in 2012: 5
Microsoft a coborat doua pozitii si a pierdut teren in fata competitorilor de la Apple. Cu toate astea, ramane o prezenta importanta in piata, in special pe cea din SUA. Actiunile Microsoft au atins recent cel mai bun nivel din 2008, iar sistemul de operare lansat pentru smartphone-uri l-a depasit pe cel al Blackberry, fiind evaluat ca urmatorul cel mai bun dupa Android (Google) si iOS (Apple), potrivit unui studiu al IDC.

8. Marlboro

Valoare: 69 miliarde de dolari
Sector: Tutun
Loc ocupat in 2012: 7
Intr-o lume care devine tot mai ostila acestei industrii, numele de Marlboro ramane puternic. Actiunile corporatiei au scazut insa cu 6% fata de 2012. Este singura companie din top 10 care nu e de sine statatoare, fiind detinuta atat de Altria, in SUA, cat si de Philip Morris International, care opereaza pe pietele din afara Americii.

9. Visa

Valoare: 56 miliarde de dolari
Sector: Servicii financiare
Loc ocupat in 2012: 15
Visa a inregistrat progrese semnificative in ultimul an, valoarea brandului urcand cu aproape 50%. Visa se mandreste ca fiind lider de piata in sectorul platilor globale, fnume recunoscut de sute de milioane de oameni din intreaga lume. Principalii sai concurenti sunt MasterCard si American Express.

10. China Mobile

Valoare: 55 miliarde de dolari
Sector: Telecom
Loc ocupat in 2012: 10
China Mobile este unul dintre cei mai mari furnizori de Internet wireless din lume, serviciile sale fiind folosite de peste 730 milioane de clienti. Cu alte 1,3 miliarde de consumatori numai in China, este usor de vazut de ce posibilitatile de crestere sunt imbucuratoare.